رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: ما نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه در بسیاری از اقلام مرکبات نیاز به بازار فروش و صادرات داریم.
کد خبر: ۵۳۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 05 December 2017
به گزارش تابناک : محمد رضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران، در خصوص میزان تولید مرکبات در این استان اظهار کرد: پیش بینی شده در سال جاری از استان مازندران 2 میلیون و 500 هزار تن انواع مرکبات را برداشت کنیم که تاکنون حدود 70 درصد نارنگی و 30 درصد پرتقال برداشت شده است که بخش از آن برای ذخیره سازی پایان سال وارد انبارها شده است تا برای فروردین به بازار عرضه شود و بخشی از آن هم به بازار عرضه شده که به دست مصرف کنندگان رسیده است.
وی افزود: با وجود آب و هوای خوبی تا کنون داشتیم امیدواریم بتوانیم تا دهه اول دی ماه برداشت مرکبات را به اتمام برسانیم. از 30 درصد پرتقال برداشت شده بیش از 15 درصد آن در انبارها ذخیره شده است. میوه‌هایی که توان نگهداری دارند از میوه های دیگر تفکیک می شوند و برای فصول دیگر انبار می شوند.
شعبانی میزان برداشت محصول در سال جاری را مثبت دانسته و خاطر نشان کرد: در مجموع تولید کشور بالغ بر 5 میلیون تن تولید مرکبات است و ما نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه در بسیاری از اقلام مرکبات نیاز به بازار فروش و صادرات داریم.
وی در رابطه با آفت و سرما زدگی تصریح کرد: خدا را شکر امسال ما مشکل آفت زدگی محصولات را نداشتیم. مساعد بودن هوا و تجرب باغداران جلوی آفت را گرفت. البته ما بارندگی را داریم اما با جلساتی که با هواشناسی داشتیم هیچ جای نگرانی برای سرمازدگی و یخ ردگی نخواهیم داشت. اگر هوا به همین شکل پیش برود ما می توانیم کل محصولمان رابرداشت کنیم.
رئیس اتحادیه باغداران مازندران در پایان با اشاره به افزایش میزان محصول گفت: تقریبا امسال مشابه سال قبل تولید داشتیم. در بحث نارنگی به این خاطر که ما سال آوری داریم و امسال به این دلیل که سال باردهی محصول بود با وجود شکستگی درختان جوان در سال گذشته اما میزان این محصول کاهش نداشته است. البته سال گذشته از لحاظ باردهی سال پرمحصولی بود که تا کنون چنین سالی تجربه نشده بود. امسال هم ما بیش از 2.5 میلیون تن را پیش بینی برداشت داریم. 






منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار