رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تقریبا تمامی اراضی سوریه از جمله بخش‌های مسیح‌ نشین آن از تروریست‌های تکفیری آزاد شده است.
کد خبر: ۵۳۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 05 December 2017

به گزارش تابناک : ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبران هیات‌های کلیساهای ارتدکس محلی سوریه گفت: بسیاری از کلیساها و گیرهای سوریه نابود شده‌اند. اوضاع در سوریه به شکل تدریجی در حال تغییر است. نیروهای سوریه با حمایت نظامیان روس، بسیاری از اراضی کشور را از تروریست‌ها پس گرفتند به ویژه برخی مناطقی که ساکنان آن مسیحی هستند.

رئیس جمهور روسیه اوضاع در سوریه را "بسیار دشوار" توصیف و اعلام کرد: تروریست‌ها هزاران تن را کشته و کلیساها را غارت کردند اما امروز اوضاع عوض شده است.

پوتین در ادامه تاکید کرد که برقراری صلح در سوریه و بازگشت ساکنان مسیحی و گروه کار مشترک کلیسای روسیه و کلیسای کاتولیک رم امری حائز اهمیت است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته دولت روسیه در کنار کلیسای ارتدکس روسیه و دیگر سازمان‌های مذهبی، کمک‌های انسانی را به آسیب دیدگان در جنگ سوریه ارائه داده‌اند. این مهم است که شرایط زندگی امن فراهم شود تا مردم بتوانند به منازلشان بازگشته و معابد و کلیساها را بازسازی کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به همکاری مسکو با نمایندگان سازمان‌های یهودی در سوریه از جمله سازمان‌های آمریکایی اشاره کرده و گفت: ما به همه نمایندگان گروه‌های مختلف سوری از جمله نمایندگان مسلمانان که می‌دانیم رنج بسیاری از تروریست‌ها و تندروها برده‌اند، کمک می کنیم. ما به یهودیان هم کمک خواهیم کرد. شماری از سازمان‌های یهودی برای بازسازی بناهای یهودی خراب شده از ما کمک خواسته‌اند و ما با نمایندگانشان در سوریه و مشخصا برخی سازمان‌های یهودی – آمریکایی در ارتباط هستیم.

روسیه از مدت‌ها قبل به نیروهای دولتی سوریه در جنگ علیه تروریسم کمک و حمایت نظامی ارائه می‌دهد.






منبع : رای الیوم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار