همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به پاکستان، رئیس سازمان 'سیا' اتهامات گذشته 'دونالد ترامپ' علیه پاکستان را تکرار کرد.
کد خبر: ۵۳۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 04 December 2017
به گزارش تابناک : روابط واشنگتن و اسلام آباد از ماه اگوست و پس ازاتهام زنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه پاکستان با تنش مواجه شده است.
ترامپ در جریان اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، پاکستان را به پناه دادن به تروریست‌های فعال در افغانستان متهم و سپس تهدید کرد که کمک‌های مالی به اسلام آباد را قطع می کند.
این اتهام رئیس جمهوری آمریکا، با واکنش های تند دولت، احزاب و مردم پاکستان مواجه شد.
مایک پمپئو رییس 'سیا' نیز روز دوشنبه در مطلبی گفت که اگر پاکستان درباره پناهگاه‌های تروریستی در این کشور، اقدام جدی انجام ندهد آمریکاخود وارد عمل می شود.
وی افزود: آمریکا طالبان را شکست داده و آنها را مجبور می‌کنیم که برای مذاکره با دولت افغانستان حاضر شوند.
رئیس سیا گفت: سفر وزیر دفاع آمریکا به پاکستان برای این است که به دولتمردان این کشور بگوید ما از آنها چه می‌خواهیم.
وی اسلام آباد را تهدید کرد و افزود: اگر دولت پاکستان اقدام به نابود کردن پناهگاه‌های تروریستی در خاک خود نکند ما از روش‌های دیگری برای این کار استفاده می‌کنیم.
'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا نیز امروز دوشنبه وارد پایگاه هوایی 'نورخان' اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و مورد استقبال مقامات ارشد نظامی این کشور قرار گرفت.
ورود این مقام ارشد دولت آمریکا به پاکستان در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به تازگی بر حمایت پاکستان از تروریست ها تاکید کرده بود.
البته شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان نیز، اخیرا در گفت و گو با نشریه 'بلومبرگ'با رد ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه پاکستان به پناهگاهی امن برای تروریست ها تبدیل شده، گفت، منشاء اقدامات تروریستی در منطقه از خاک افغانستان ناشی می شود.
وی افزود: ارتش پاکستان در مناطق قبایلی این کشور علیه گروه های تروریستی از جمله گروه حقانی وارد عمل می شود.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه آن کشور تمایلی برای اقدامات قاطع علیه گروه حقانی ندارد، گفت، بارها به آمریکایی ها اعلام شده اگر اطلاعات درستی درباره مخفیگاه های گروه حقانی در خاک پاکستان دارند در اختیار دولت اسلام آباد قرار دهند تا علیه این گروه اقدام شود.
«شاهد خاقان عباسی» اظهار داشت: منشاء حملات تروریستی درخاک پاکستان از آن سوی مرز (افغانستان) ناشی می شود و بارها مخفیگاه ها و مواضع تروریست ها بمباران شده است.
وی همچنین در واکنش به ادعاهای ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهایی آمریکایی در افغانستان مبنی بر اینکه رهبران طالبان آزادانه در پاکستان زندگی می کنند، افزود، خاک پاکستان به هیچ وجه جایی برای طالبان و دیگر گروههای تروریستی نیست.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار