فوق تخصص قرنيه و لازك این مرکز
به خواست خداى بزرگ با اين روش كه تحت بيهوشى عمومى انجام مى شود، قادر هستيم به يك فرد نابينا ديد دوباره ببخشيم . برای نخستین بار در بابل جراحى همزمان پيوند قرنيه، آب مرواريد و كاشت لنز داخل چشمى در بیمارستان میناگرصورت گرفت.
کد خبر: ۵۳۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ 02 December 2017
به گزارش تابناک مازندران،  دکتر خاکباز در گفت و گویی اظهار داشت: بيمار خانم 84 ساله بابلسری با شکایت کم بینایی به این مرکز مراجعه نمود که پس از بررسی های انجام شده وی کاندید عمل جراحى سه گانه  triple procedure  شد.  
 درمان نابینایی در در بیمارستان میناگر !
 
بر اساس این گزارش، برای نخستین بار در بابل جراحى همزمان پيوند قرنيه، آب مرواريد و كاشت لنز داخل چشمى در بیمارستان میناگرصورت گرفت.
 
 دكتر مهسا خاكباز فوق تخصص قرنيه و لازك این مرکز ، از سه عمل جراحى پيوند قرنيه، آب مرواريد و كاشت لنزداخل چشمى در بیمارستان میناگر خبر داد.
 
فوق تخصص قرنيه و لازك  با اشاره به اینکه اين جراحى بزرگ چشمى براى اولين بار در شهرستان بابل انجام شد، گفت: در این عمل بطور همزمان اقدام به برداشتن آب مرواريد و كاشت لنز داخل چشمى به علاوه پيوند قرنيه با موفقيت كامل شده است.
 
وی  اضافه کرد: اين روش براى درمان بيماران مبتلا به كدورت و سفيدى شديد قرنيه و آب مرواريد رسيده بطور معجزه آسايى كمك كننده است.
 
فوق تخصص قرنيه ، شایع‌ترین علت آب مروارید را افزایش سن دانست و گفت : میزان شیوع آن در سن ۶۵ تا ۷۴ سالگی ۵۰ درصد و در سنین بالای ۷۵ سال تا حدود ۷۰ درصد افزایش می یابد.
دكتر خاكباز افزودند: به خواست خداى بزرگ با اين روش كه تحت بيهوشى عمومى انجام مى شود، قادر هستيم به يك فرد نابينا ديد دوباره ببخشيم .
 
وی اضافه کرد : قوز قرنیه در این بیمار موجب کدورت قرنیه بیمار شده بود که در این جراحی مشکل آن برطرف شد.
 
فوق تخصص قرنيه و لازك گفت: قبل از سال 1970 میلادی محیط مناسب جهت نگهداری چشم و قرنیه وجود نداشت و به همین دلیل پیوند قرنیه چندین ساعت پس از فوت دهنده قرنیه انجام می شد و از اوایل 1970 به بعد با شکل گیری بانک چشم محیط مناسب نگهداری قرنیه و چشم بوجود آمد که چند روز تا چند هفته قرنیه را به طور سالم در خود نگه میدارد، لذا حمل آن به مناطق دور دست امکان پذیر می شود.
دكتر خاكباز با اشاره به اینکه قرنیه پیوندی از یک فرد درگذشته برداشته می شود گفت: پیوند قرنیه یک عمل جراحی است که در آن قرنیه آسیب دیده بیمار با یک قرنیه اهدایی دیگر جایگزین می‌شود.  
 
دکتر خاکباز اضافه کرد: بیماری‌های چون قوز قرنیه، دژنراسیون قرنیه , التهاب و زخمی شدن موجب کدورت قرنیه می شوند.
وی  با اشاره به اینکه تمام امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی در این بیمارستان فراهم بوده ادامه داد: از زحمات دکتر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و پیگیری های دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی برای فراهم کردن امکانات مناسب برای انجام این گونه جراحی ها صمیمانه تشکر می کنم و همچنین از همکاران بیهوشی ، همکاران اتاق عمل و همه پرسنلی در تیم جراحی حضور داشتند تشکر ویژه دارم.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار