حرفهای جالب دکتر کیم سئونگ هو در مازندران
منطقه خاورمیانه هم برای کره بسیار مهم است. اگر منطقه خاورمیانه صلح و ثبات نداشته باشد نمی توانیم تجارت امن انجام دهیم. نظر من این است که توسعه ایران در نقشه ی خاورمیانه بسیار مهم است
کد خبر: ۵۳۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 30 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، سفیر کره جنوبی در ایران با بیان این موضوع که آثار باستانی که در کره کشف شده است مانند شیشه که آن زمان در کره وجود نداشت، نشان از رابطه دیرین ایران و کره دارد، گفت:
 
اما روابط رسمی و دیپلماسی ایران و کره از سال 1962 شروع شده است که امسال 55 مین سال فعالیت رسمی ایران و کره است. یک نمونه از روابط دوستی بین ایران و کره خیابان تهران در کره می باشد که در سال 1976 این خیابان تاسیس شد.
 
 دکتر کیم سئونگ هو، سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست، با اشاره به مظاهر شناخت هر کشور برای سایر کشورها گفت: ایران برای کره بسیار مهم است. ایران دومین کشوری است که از آن نفت وارد می کنیم و بازار ایران هم دومین بازار بزرگ کره است.  
 
       دکتر کیم سئونگ هو ادامه داد: کره هم برای ایران مهم است، سومین شریک تجاری بزرگ با ایران و صادر کننده محصولات تجاری است. روابط دو کشور برای هر دو کشور مهم است و به همین دلیل باید همدیگر را خوب بشناسند.  
 
        سفیر کره جنوبی در ایران با بیان این موضوع که آثار باستانی که در کره کشف شده است مانند شیشه که آن زمان در کره وجود نداشت، نشان از رابطه دیرین ایران و کره دارد، گفت: اما روابط رسمی و دیپلماسی ایران و کره از سال 1962 شروع شده است که امسال 55 مین سال فعالیت رسمی ایران و کره است. یک نمونه از روابط دوستی بین ایران و کره خیابان تهران در کره می باشد که در سال 1976 این خیابان تاسیس شد.  
 
       دکتر کیم سئونگ هو خاطرنشان کرد: روابط بین دو کشور بارها دستخوش تغییر شد و کاهش یا افزایش می یافت که آخرین بار بخاطر تحریم باز هم کاهش پیدا کرد، اما بعد از برداشت تحریم ها روابط اقتصادی ایران و کره در حال احیا می باشد. در دهه ی 70 حجم تجارت بین دو کشور تقریبا صفر بود که در سال 2011 به 18 بیلیون دلار رسید و پیش بینی می کنیم که امسال به 12 بیلیون دلار برسد. سال گذشته رییس جمهور کره جنوبی به ایران سفر کردند که در این سفر، خط اعتباری 15 بیلیون دلاری بین ایران و کره امضا شده است و واردات نفت نیز از ایران افزایش 2.5 برابری داشته است. پیش بینی می کنیم امسال حدود 1.5 برابر شود و به 12 بیلیون دلار برسد.
 
        سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به حضور شرکت های کره ای در ایران برای توسعه زیر ساخت ها خاطرنشان کرد: با این آمار و ارقام روابط ایران و کره بسیار خوب است. اما من به عنوان سفیر که وظیفه ام تحکیم و تعمیق روابط این دو کشور است و باید این روابط را بیشتر توسعه بدهم و موانع پیشرفت آن را از راه برداریم. از نظر بنده روابط بین کره و ایران در زمینه اقتصادی تمرکز دارد و در بخش تجارت هم فقط حجم نقدینگی خیلی زیاد است. اگر بین ایران و کره جز نفت روابط دیگری هم باشد، این مشکل از بین خواهد رفت.  
 
       دکتر کیم سئونگ هو ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا این مشکلات را حل کنیم که سه راه حل پیش رو داریم. دلیل دیدار من از استان مازندران همین است که می خواهیم در روابط ایران و کره تنوع سازی داشته باشیم. فقط منحصر به خرید و فروش نباید باشد و انتقال تکنولوژی هم باید داشته باشیم. اساتید دانشگاه مازندران هم می توانند شناخت بهتری از کره به دانشجویان خود بدهند.  
 
      سفیر کره جنوبی در ایران در پایان گفت: منطقه خاورمیانه هم برای کره بسیار مهم است. اگر منطقه خاورمیانه صلح و ثبات نداشته باشد نمی توانیم تجارت امن انجام دهیم. نظر من این است که توسعه ایران در نقشه ی خاورمیانه بسیار مهم است و دولت ایران سعی بر این دارد که این نقشه توسعه را به خوبی پیش ببرد و مردم ایران نیز برای صلح و امنیت منطقه و توسعه اقتصادی بسیار تلاش کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار