چهارمین نشست عمومی و پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه مازندران
این هدف دشمن است که تلاش می کند، ما از یکدیگر دور شویم. اگر جو دانشگاه ها ناآرام باشد، نخبگان ما قطعا به خارج از کشور هدایت می شوند.
کد خبر: ۵۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 29 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، چهارمین نشست عمومی و پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه مازندران با رییس دانشگاه به همت شورای صنفی دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری برگزار گردید.
 
 براساس این گزارش، دکتر سید خلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "ما دوست داریم دانشجویان ما غرق در امکانات باشد"،
 
گفت: این آرزوی تمامی مسوولان صادق در کشور است، اما همیشه این امکانات وجود ندارد و ما تلاش می کنیم این مفهوم را جاری کنیم.  
 
       دکتر میرنیا خاطرنشان کرد: از زمانی که علم جدید در ایران شکل گرفت غربی ها سعی کردند این مساله را در ذهن ما جای دهند که همیشه در دانشگاه ها، مسوولان در مقابل دانشجوها هستند. اما من می خواهم اثبات کنم که ما هیچ وقت خودمان را در مقابل دانشجو احساس نکرده ایم. ما وظیفه مان تامین امکانات است. بنده از اولین روز کاری خود به دنبال تامین امکانات دانشجویان بوده و به این کار اعتقاد کلیدی داریم.  
 
       رییس دانشگاه مازندران با بیان این مطلب که ما در شرایطی زندگی نمی کنیم که اندک دوستان خود را فراری دهیم، افزود: این هدف دشمن است که تلاش می کند، ما از یکدیگر دور شویم. اگر جو دانشگاه ها ناآرام باشد، نخبگان ما قطعا به خارج از کشور هدایت می شوند. هنگامی که آمریکا در برنامه راهبردی خود می نویسد مثلا تا سال 1999 به 870 هزار متخصص نیاز دارم، بعد قانون مهاجرت را تغییر می دهد تا از جهان سوم این ها را وارد کند. راه بعدی این است که جو ناامنی را فراهم کند همچون شکارچی که برای شکار طعمه خود محیط ناامنی را برای شکار ایجاد می کند. دشمن ما در 200 سال گذشته هدفش این بود که جو دانشگاه های ما را ناآرام جلوه دهد و عده ای هم متاسفانه گاهی به این جو کمک کرده اند.
 
       رییس دانشگاه جامع استان در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات انجام شده اشاره و افزود: ما همواره سعی در اثبات این مساله داریم که در کنار شما هستیم و رابطه ما پدر و فرزندی بوده است و برخی از کارهایی که ما غفلت کرده بودیم شما به ما یادآوری کردید. البته بنده نیز به شما  پیشنهاداتی ارایه کرده ام، مانند پروژه رستوران خوابگاه دختران که در حال پیشرفت است و با اینکه بدون هیچ پولی آن را شروع کردیم لکن اکنون بدهکاری بابت آن نداریم و با خبری که همین امروز به دست من رسید، به خواست خدا تا شهریور سال آینده آن را افتتاح خواهیم کرد. در همین خوابگاه دختران سال گذشته کمد لباسی وجود نداشت که این ها نیز تکمیل شد. در خوابگاه شهید نواب صفوی نیز در برخی اتاق ها کولر نصب شد که انشالله در سال های آینده تمامی اتاق ها به کولر مجهز خواهد شد تا دانشجویان در محیطی آرام مشغول به تحصیل باشند. همچنین برای سالن ورزشی خوابگاه امام حسین(ع) نیز امروز مبلغی جهت برپایی اسکلت آن فراهم گردید، همه ی این برنامه ها را در جهت رفاه شما در برنامه خود داریم.
 
       دکتر میرنیا ادامه داد: امسال ما نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان در خوابگاه ها هزینه کردیم. در حالی که کل بودجه معاونت دانشجویی دانشگاه یک میلیارد و هشتصد هزار تومان بود. خواستن توانستن است. با پول دانشگاه، پایگاه اورژانس زده ایم که به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده است و کد خاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا دسترسی به آن آسان باشد ولی به دلیل زلزله کرمانشاه افتتاح آن به تعویق افتاده است. با توافق با دانشگاه علوم پزشکی، درمانگاه شبانه روزی دانشگاه نیز تاسیس خواهد شد که هم مردم عادی از آن استفاده کنند، هم دانشجویان و اساتید. بازارچه دانشگاه نیز افتتاح شد تا دانشجویان به امکانات کامل دسترسی داشته باشند. ما هم به فکر شما هستیم و در مقابل شما نیستیم ولی ما هم مشکلاتی داریم.  
 
       دکتر سید خلاق میرنیا در پایان سخنان خود یک بار دیگر تاکید کرد: ما هیچ گاه در مقابل شما نبوده ایم و همواره کنار شما ایستاده ایم و منتظر انتقادات منصفانه و خوب شما هستیم و امیدوارم هیچ گاه مشکلی برای این کار نداشته باشیم.
 
       یادآور می شود: در ادامه ی این مراسم که تعداد زیادی از مسئولان دانشگاهی نیز حضور داشتند، دکتر میرنیا به همراه دو تن از معاونانش( دکتر جانعلیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دکتر متولی معاون دانشجویی دانشگاه) به سئوالات دانشجویان، پاسخ گفت.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار