در نشست مدیران کارخانجات آجر ماشینی مازندران مطرح شد
مباحث مهم شامل مالیات بر ارزش افزوده، استرداد بهای کارت سوخت و انرژی دوران هدفمندکردن یارانه ها، نوسازی واحدهای آجر، تهاتر هزینه گازرسانی با قبوض گاز و چگونگی تامین خاک مصرفی بعنوان چالشها و مشکلات اصلی این بخش از تولید است .
کد خبر: ۵۳۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 28 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران در نشست انجمن صنفی و کمیته تخصصی کارخانجات آجر ماشینی استان صبح امروز در شهرستان نکا برگزار شد گفت:
 
انتظار داریم برای شفاف سازی در ادعای پرداخت حق تولیدکنندگان از سهم هدفمندی یارانه ها ،دولت گزارش مالی و عملکرد برنامه های اجرایی و مصوبات  این طرح را اعلام کند تا حوزه تولید از آن مطلع و نسبت به دریافت مطالبات خود از بایت این طرح اقدام نماید.گرچه افزایش چندین برابری بهای سوخت و انرژی با این ملاحظات هم، حتی قابل جبران نیست و باید ودولت در بخشی از مصوبات خود بازبینی نموده و جبران مافات نماید. سید مجتبی رضوی افزود:
 
معضلات و چالشها را با قدرت چانه زنی بالا و افزایش مسئولیت پذیری تشکل ها، بخصوص خانه صنعت، معدن وتجارت را باید کاهش داد. در همین راستا تاکید داریم تا دولت محترم نسبت به حذف بدهی واحدهای تولیدی انرژی بر، بویژه واحدهای تولید آجر و واحدهای دارای کوره که در برهه ای مجبور به استفاده از کارت های یارانه ای سوخت شدند را نادیده گرفته و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به این نوع واحدها مساعدت نماید.
 
رئیس انجمن صنفی کارخانجات آجرماشینی استان نیز در ادامه از ارسال کمک های انسان دوستانه و خیرخواهانه واحدهای آجر ماشینی استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد. طالب خواجیان افزود؛ علاوه بر مشکلات عمومی بخشهای تولیدی، واحدهای آجر ماشینی با چند مشکل خاص دست و پنجه نرم می کنند که از دولت منجمله وزارت صنعت، معدن وتجارت درخواست می کنیم نسبت به رفع آنها اقدام کند .
 
در ادامه حسن رضا دسترنج قائم مقام انجمن صنایع کانی غیرفلزی اظهار کرد: از آن جایی که واحدهای آجر ماشینی جزو واحدهای بشدت آسیب پذیر بشمار آمدند، متحمل خسارت و زیان بیشتری نسبت به سایر واحدهای صنعتی در پروژه ملی هدفمندکردن یارانه ها شدند مضاف بر آن با رکود شدید ساخت و ساز نیز در این دوره روبرو بودیم که همچنان ادامه دارد البته یکی از دلایل اصلی آن تخصیص کم بودجه عمرانی می باشد اما با همه مشکلات و کمبودها این واحدها اشتغال خود را حفظ کردند و بعضاً افزایش نیز دادند.
 
سپس رئیس کمیته تخصصی آجر ماشینی انجمن صنایع کانی غیرفلزی به مباحث مهم شامل مالیات بر ارزش افزوده، استرداد بهای کارت سوخت و انرژی دوران هدفمندکردن یارانه ها، نوسازی واحدهای آجر، تهاتر هزینه گازرسانی با قبوض گاز و چگونگی تامین خاک مصرفی بعنوان چالشها و مشکلات اصلی این بخش از تولید اشاره کرد و خواستار رفع آنها شد.
 
عسگری رسولی خاطرنشان کرد؛ کارخانه های آجر ماشینی بیشترین اشتغال ها را در بخش تولید دارند بنابراین توقع ما این است که توجه بیشتری نیز به اینگونه واحدها صورت پذیرد.
 
سایر مدیران کارخانجات آجر ماشینی مازندران با ناکافی خواندن حمایتها و پشتیبان ها اعلام کردند؛ بعضاً با بی اعتنایی های نسبت به صنعت از جمله صنعت آجر ماشینی مواجه هستیم و سیاستها و برنامه ها تاکنون کمکی چندانی به تولید نکرده است و متاسفانه مشکلات هر روز فزونی می یابد، ناامیدیها بیشتر میشود و انتظارات برآورده نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار