به جای حرف زدن برای پاس گریه کنیم؛
اسماعیلی کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان گفت: دوست دارم با تیم‌هایی مانند برزیل یا اسپانیا همگروه شویم.
کد خبر: ۵۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 22 November 2017
به گزارش تابناک مازندران،  بهرام اسماعیلی، ستاره اسبق تیم ملی جوانان ایران و همچنین پاس تهران و فجرشهید سپاسی، در گفتگو یی، در مورد مسائل مختلف فوتبال ایران، اظهاراتی را بیان کرد که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:
 اسماعیلی: نباید فوتبال مان را در سطح سوریه و اردن بدانیم
 
خبر حذف تیم ملی جوانان
 
واقعا مایه تاسف است. زمانی تیم‌های دوم و سوم کشورمان را به مصاف این کشورها می‌فرستادیم و به راحتی آن‌ها را شکست می‌دادیم و اینطور نبود که دغدغه‌ای صعود داشته باشیم. این نتایج اصلا قابل قبول نیست و به بر می‌گردد به برنامه ریزی‌های بسیار ضعیف. ما مقابل تیم‌هایی مانند سوریه و اردن باید پیروزی با نتیجه خوب را متصور باشیم. نباید فوتبالمان را در سطح سوریه و اردن بدانیم. حتی اگر این تیم‌ها را درجه یک فرض کنیم که اصلا اینطور نیست، باید با قدرت مقابل آن‌ها قرار بگیریم و کاری به قوانین و این مسائل نداشته باشیم. اگر در دور مقدماتی اینقدر ضعیف هستیم چرا باید به دورنهایی برویم؟! چه فکری برای دور نهایی داریم؟! به نظر من این توجیهات واقعا قابل قبول نیست.
 
رسیدن به سطح استاندارد
 
اصلا به سطح و حد استاندارد نخواهیم رسید. تا زمانیکه در آکادمی‌های فوتبالمان با همین روش کار کنیم، هیچ وقت نمی‌توانیم انتظار تیم‌های ملی قوی را داشته باشیم. آینده درخشانی برای تیم‌های پایه ایران نمی‌بینم مگر اینکه  تجدید نظری بشود در نحوه مدیریت مدارس فوتبال و تیم‌های پایه باشگاه‌ها. خواهش می‌کنم و التماس می‌کنم که  مدیران فوتبالی، آکادمی‌های فوتبال و تیم‌های پایه باشگاه‌ها را دریابند و از مربیان قابل اعتماد استفاده کنند.
 
اوضاع بد تیم‌های ریشه دار پاس و فجرسپاسی
 
متاسفانه باید عرض کنم که در مورد تیم پاس نمی‌توان اصلا صحبت کرد و به جای حرف زدن باید گریه کرد! در مورد تیم فجر هم باید بگویم که در حق این تیم ظلم شده است. این تیم با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و مسئولان مربوطه کاش کمی به آن توجه می‌کردند. به جز مساله مالی، نوع مدیریت تیم هم در به وجود آمن این شرایط دخیل بوده است. در سقوط و افول فجر سپاسی، اگر کمی حرفه‌ای نگاه می‌کردند، می‌شد مانند گذشته که با مشکلات مالی دست به گریبان بود، تیم را نگه داشت و از این شرایط بد جلوگیری کرد.
 
فوتبال داخلی ایران در فصل جدید
 
من حضور تیم پارس جنوبی جم در صدر جدول را نقطه عطفی برای فوتبال ایران می‌دانم. اینکه تیمی با مربی جوان و بدون ستاره‌های نامدار، نتایج بسیار خوبی کسب می‌کند نشان می‌دهد اتکا به مسائل فنی می‌تواند ارجحیت پیدا کند به مسائل مالی و این یک نقطه روشن در فوتبال ما خواهد بود. اما با اینحال معتقدم هنوز فوتبال حرفه‌ای و روز دنیا را در تیم‌هایمان اجرا نمی‌کنیم و این هم باز به مسائل مدیریتی مربوط می‌شود. مربیان ما هنوز هم ترس دارند. آن‌ها فرصتی برای اجرا و دستیابی به برنامه‌ها و اهداف فنی خود ندارند و تا زمانیکه این ترس در آن‌ها باشد، ما کیفیت بهتر از این را در فوتبال نخواهیم دید.
 
تیم ملی و صعود از مرحله گروهی جام جهانی
 
به نظرم امسال اگر قرعه خوبی داشته باشیم صعودمان کارسختی نخواهد بود اما در کل باید چشم اندازمان این باشد. تمام مردم و اهالی فوتبال به این نتیجه رسیده‌اند که پتانسیل صعود از مرحله گروهی را داریم. ما در این سال‌ها با کادرفنی قوی و مقداری برنامه‌ریزی نشان دادیم که تیممان می‌تواند در جام‌ جهانی نتایج خوبی بگیرد بنابراین باید تلاشمان از این به بعد این باشد که از گروهمان در جام جهانی صعود کنیم. این تفکر می‌تواند شروع خوبی برای دوره‌های بعدی باشد. چه امسال صعود کنیم و چه موفق به این کار نشویم، این فکر را باید در هر دوره داشته باشیم و دیگر دغدغه‌مان حضور در جام جهانی نباشد.
 
تیم‌های همگروه ایران در روسیه
 
اگر دیدمان صعود باشد، همگروهی  با تیم‌هایی مانند روسیه، پاناما و تیم‌هایی در این سطح اتفاق خوبی است اما اگر به فوتبال جذاب فکر می‌کنیم، با توجه به اینکه بازی با تیم‌های بزرگ به صورت دوستانه هزینه زیادی برای ما خواهد داشت، دوست دارم با تیم‌هایی مانند برزیل یا اسپانیا همگروه شویم.
 
برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار