معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر تقویت جامعه محوری پلیس، گفت: کشفیات سرقت در کلانتری‌های مازندران افزایش یافت.
کد خبر: ۵۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 22 November 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ پاسدار علی‌رضا باقری امروز در جمع مدیران پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مازندران اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و کیفی‌سازی ماموریت‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شاهد افرایش 23 درصدی کشف سرقت توسط ماموران انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان بودیم.

وی افزود: کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها علاوه بر این که ضابط قضایی به شمار می روند، ارائه خدمات انتظامی، اداری و کمک به سایر دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران تنها بخشی از وظایف آنان است که نشان از حجم وسیع ماموریت‌ها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران امنیت را یکی از نیازهای اساسی توسعه و پیشرفت جامعه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: ایجاد امنیت و احساس امنیت در جامعه نیازمند همفکری، همکاری، همراهی و همدلی آحاد جامعه با نیروی انتظامی است و پلیس با اختصاص شماره 197 همواره آماده دریافت اطلاعات، اخبار و نظرات مردم برای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌ها و تحقق امنیت پایدار در استان است.

باقری بیان کرد: امنیت پدیده‌ای روانی و ذهنی بوده که بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و از طریق آن انجام هرگونه کنش و واکنشی در عرصه حیات فردی و اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه امروزه یکی از مشخصه‌های جوامع توسعه یافته ، وجود امنیت و احساس امنیت در میان آحاد جامعه است، افزود: امنیت یک نیاز اولیه برای زندگی اجتماعی و جز مهمی از حقوق شهروندی بوده که لازمه آن همراهی و همگرایی دستگاه‌های مختلف متولی امنیت بوده است.

باقری تصریح کرد: اساس اقتدار نیروی انتظامی پذیرش مشروعیت، مقبولیت و مشارکت اجتماعی از سوی مردم، سازمان‌ها و نهادها بوده و ایحاد تصویری مطلوب از نیروی انتظامی نقش موثری در قانون‌گرایی همگانی دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم ایجاد نظم و امنیت در جامعه قرار دارند، گفت: اجرای ماموریت‌های متنوع نیروی انتظامی و رویکرد ناجا از پلیس محوری به جامعه محوری سبب شده تا نقش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پررنگ تر از هر زمانی در جامعه جلوه کند.

وی از ابلاغ 613 هزارو 677 مورد اوراق قضایی و افزایش 9 درصدی دستگیری متهمان و مجرمان توسط کلانتری‌ها و پاسگاه های سطح استان در هفت ماه امسال خبر داد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار