مسئول سازمان بسیج علمی و فناوری مازندران، این استان را از جمله استان‌های درجه یک، در زمینه اختراعات سازمان بسیج علمی اعلام کرد.
کد خبر: ۵۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 21 November 2017
به گزارش تابناک : محمدهادی موذن، بعد از ظهر سه‌شنبه، در نشستی با خبرنگاران در دفتر خبرگزاری فارس در ساری در رابطه با سازمان بسیچ پژوهشی ، علمی و فناوری گفت: این سازمان، از جمله سازمان‌های حامی مبتکران و مخترعان و افرادی است که طرح و ایده جدید در زمینه‌های مختلف دارند.
مسئول سازمان بسیج پژوهشی، علمی و فناوری استان مازندران، سه پیش شرط اساسی برای حمایت از طرح در این سازمان را نوآورانه بودن حداقل در ایران، محصول محور بودن، بازار پسند و قابلیت تجاری سازی داشتن برشمرد.
وی با تأکید بر اینکه کلیه حقوق مادی و معنوی طرح برای خالق طرح است، افزود: ما تنها از طرح‌ها، از ایده تا پدیده حمایت می‌کنیم.
موذن افزود: پس از ساخت طرح، ما آن را به مراکز رشد خود در استان معرفی کرده و بسته به نظر داور تا سقف 7 میلیون تومان به آن کمک خواهیم کرد و فرد باید از طرح، یک نمونه صنعتی بسازد.
وی در رابطه با مراکز رشد گفت: در حال حاضر 7 مرکز رشد در شهرهای ساری، بابل و نوشهر وجود دارد و ما در حال گسترش این مراکز هستیم.
وی با بیان اینکه بعد از کمک به ساخت یک نمونه صنعتی، ما وارد بخش تجاری‌سازی نمی‌شویم، افزود: پی از این، کمک ما تنها در حد معنوی و معرفی آن به سازمان‌های مربوطه و قرار دادن مکانی در اختیار آنها در مرکز رشد است.
موذن با بیان اینکه در سال 95، به تعداد هفت پایگاه علمی در استان ایجاد و در سال 96 نیز تا کنون به 22 پایگاه افزایش یافته است، افزود: برای هر شهرستان یک پایگاه ایجاد کردیم و در این پایگاه‌ها انواع خدمات علمی و آموزشی به رایگان یا هزینه بسیار پایین ارائه می‌شود.
مسئول سازمان بسیج پژوهشی، علمی و فناوری استان مازندران، کاغذ گلاسه‌ساز را از جمله طرح های مورد حمایت این سازمان برشمرد که با ده درصد قیمت مشابه خارجی ساخته شده و فردا در همایش رونمایی خواهد شد که امکان ملی شدن را نیز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برخی از افراد تنها خواستار حمایت معنوی هستند، خاطرنشان شد: اگر طراحان نیاز به مبالغ بیشتری برای حمایت از طرح خود داشته باشند، طرح برای داوری به تهران فرستاده خواهد شد.
موذن با اعلام اینکه استان مازندران در بحث اختراعات سازمان، جزء استان‌های درجه یک محسوب می‌شود، افزود: از این‌رو، تا مبلغ 10 میلیون تومان نیز امکان داوری طرح، در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سال 90 تا 94، مبلغ حمایت مالی ما تنها یک میلیون تومان بوده است، افزود: در سال 95، این مبلغ به 3 میلیون تومان افزایش یافت و در سال 96 نیز به 4 میلیون تومان در استان رسید که در دیگر استان‌ها به این مبلغ نرسیده است.
وی با اذعان به اینکه هر چند این مبالغ کم است، خاطرنشان شد: اما این مبلغ بلاعوض بوده و هیچ سازمانی وجود ندارد که کمک مالی بلاعوض کند و هیچ سود و مشارکتی نیز در طرح نداشته باشد.
مسئول سازمان بسیج پژوهشی، علمی و فناوری استان مازندران گفت: در سازمان ما بسیجی به‌معنای عام مورد نظر است، به این معنا که هر کسی بتواند قدم مثبتی برای کشور بردارد، از دید ما بسیجی محسوب می‌شود
وی با اعلام اینکه در پایگاه علمی تاکنون به بیش از 800 نفر آموزش داده‌ایم، گفت: هر کس به پایگاه علمی مراجعه کند، می‌تواند تحت آموزش قرار گیرد و آموزش‌های ما در سه شاخه اقتصاد مقاومتی (مهارتی)، تخصصی (رباتیک، ریاضی و شیمی) و مهارتی و تخصصی است.
موذن با بیان اینکه طرح شهاب در حال حاضر در بهشهر، ساری، گلوگاه و نکا در حال اجرا است، خاطرنشان کرد که در حال گسترش این طرح هستند و انجام آن نیازمند یک روحیه جهادی است.
مسئول سازمان بسیج پژوهشی، علمی و فناوری استان مازندران از جمله مراکز رشد شاخص استان به مرکز رشد شهید سهراب بخشی اشاره کرد و افزود: دستگاه رطوبت سنج لیزی و گلاسه‌ساز محصولات همین مرکز هستند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار