مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: تنوع تولید مرکبات مازندران به رونق بازار منجر می شود.
کد خبر: ۵۲۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 21 November 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا شعبانی با بیان اینکه درخت مرکبات درخت همیشه سبز است و خزان ندارد، اظهار کرد: مرکبات شامل انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، پج، نارنگی ژاپنی و پرتقال والنسیا است. 
وی دیگر میوه ها را جزو سیاه ریشه گان و هسته داران دانست و اظهار کرد: درخت این محصولات خزان پذیرند در صورتی که درخت مرکبات در همه فصول سبز است. 
شعبانی با بیان اینکه حجم تولید مرکبات و کیوی مازندران رتبه برتر کشوری را دارد، اظهار کرد: مازندران بیش از 70 درصد کیوی و 50 درصد مرکبات کشور را تولید می کند. 
وی 80 درصد از تولید مرکبات مازندران را مربوط به انواع پرتقال و نارنگی دانست و اظهار کرد: به غیر از لیمو، پرتقال تامسون از اواخر سال 70 توسعه چشمگیری در استان داشته است. 
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: کشت تک محصولی تامسون در آن زمان، استان را با مشکل بازار مواجه کرده بود که با ایجاد بسترها و زیرساخت ها تولیدی، زمینه کشت انواع ارقام تولیدی مرکبات در مازندران رقم خورد. 
شعبانی با تاکید بر اینکه تنوع مرکبات موجب تنوع بازار خواهد شد، اظهار کرد: تنوع تولیدی در مرکبات باغ های استان یقینا باعث استمرار در تولید خواهیم شد به گونه ای که در تمام فصول سال شاهد تولید مرکبات در مازندران خواهیم بود. 
وی افزود: هرچند در هوای گرم مرکبات مصرف پایینی دارد و تنوع میوه های تابستانه موجب شده نیازی به عرضه مرکبات در بازار نباشد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار