استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان
اسلامی افزایش اشتغال و رونق تولید را مهم ترین هدف برشمرد و گفت: مردم محتاج ما نیستند و طبع بلندی دارند لیکن وظیفه حاکمیت حمایت از مردم و بهره گیری از مشارکت آنان است.
کد خبر: ۵۲۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳ 21 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به این که اراده قاطع دولت تدبیر و امید، خروج از رکود اقتصادی و رشد و اعتلای اقتصادی کشور است، گفت: دولت تدبیر  و امید با همه ظرفیت بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در این راستا گام بر می دارد.
تحقق گردش مالی زیاد با توسعه بازار محصولات تولیدی 
 
 بر اساس این گزارش، محمد اسلامی، با بیان این که هدف و برنامه محوری، توسعه کسب و کار و رونق تولید و اشتغال است، یاد آور شد: بانک های استان با تشکیل اتاق فکر و دست اندرکاران بخش های تولید و اشتغال تلاش نمایند تا این هدف مهم و راهبردی محقق شود.

اسلامی، با اشاره به این که برای هدف گذاری اقتصادی استان و نقش آفرینی بانک ها در این راستا نیازمند انضباط و انسجام فکری و رفتاری هستیم، خاطر نشان ساخت: متاسفانه برخی از بانک ها نقش موثری در جهت تقویت تولید و اشتغال در استان ندارند.

وی با اشاره به این که بانک ها در زمینه تسهیلات پایش نمایند، گفت: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی باید پایش، نظارت و در جهت اهداف پیش بینی شده هزینه شود.

استاندار بر درک محرومیت ها در روستاها و تلاش برای زدودن آن با توسعه اشتغال و تولید مولد در این مناطق تاکید کرد و افزود: روستاها به توانمند سازی نیاز بیشتری دارند و توانمند سازی فکری بر توانمند سازی مالی اولویت دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران، هدف طلایی تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییان و تقویت معیشت و اقتصاد روستاها را تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد و تصریح نمود: با تصمیم سازی درست و توان افزایی بانک ها، زمینه توان افزایی مردم فراهم شود.

استاندار با بیان این که باید کمک شود تا تولید کننده واقعی حمایت و منابع بانکی بازپرداخت شود، اظهار داشت: بانک ها باید کارگشایی و گره گشایی کنند و روی کارگشایی های بانکی باید بیشتر کار شود.

اسلامی افزایش اشتغال و رونق تولید را مهم ترین هدف برشمرد و گفت: مردم محتاج ما نیستند و طبع بلندی دارند لیکن وظیفه حاکمیت حمایت از مردم و بهره گیری از مشارکت آنان است.

استاندار مازندران، یاد آور شد: با توسعه بازار محصولات تولیدی استان، گردش مالی بیشتری در استان محقق می شود.

در آغاز این جلسه اسلامیان، مدیر امور شعب بانک ملی استان و دبیر شورای هماهنگی بانک های مازندران، گزارشی از از عملکرد سیستم بانکی استان ارایه کرد و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارایه گزارش از نحوه جذب تسهیلات و مسایل حوزه متبوع پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار