مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران از حضور 150 هزار گردشگر خارجی در مازندران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد وگفت: با فراهم شدن زیرساخت های لازم ، حضور گردشگران خارجی در این استان بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 20 November 2017
به گزارش تابناک : دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان عباس آباد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به صورت رسمی و ثبت شده 150 هزار گردشگر خارجی از مازندران دیدن کردند که بر اساس بررسی های انجام شده به همین تعداد نیز گردشگران خارجی به صورت غیر رسمی وارد استان شدند.
وی با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت لازم برای حضور گردشگران خارجی افزود : در صورت ایجاد زیر ساخت های مناسب برای گردشگری شاهد حضور بیشتر گردشگران و اقامت انان در استان مازندران خواهیم بود.
بزرگ نیا خاطرنشان کرد: بیشترین گردشگران خارجی که در غرب مازندران به ویژه در شهرستان های چالوس، کلاردشت و رامسر اقامت داشتند ، از کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق هستند .
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به جایگاه بوم گردی و استقبال خوب گردشگران خارجی و داخلی از آن افزود: با تامین اعتبار لازم از سوی دولت تدبیر و امید و ابلاغ آن تا چند روز آینده تسهیلات خوبی را برای توسعه و رونق اقامتگاه های بومی مازندران در جهت شکوفایی صنعت فرابخشی گردشگری در مازندران در نظر خواهیم گرفت.
بزرگ نیا خواستار تغییر نگرش بر صنعت گردشگری شد و گفت: مازندران این قابلیت را دارد که با ایجاد زیر ساخت های گردشگری لازم به همراه آزاد سازی سواحل و وجود جنگل های هیرکانی، شاهد تحولی بزرگ در صنعت گردشگری و رونق کسب درآمد و اشتغالزایی در منطقه باشد.
فرماندارعباس آباد نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه ویژه به گردشگری شهرستان اظهار داشت: عباس آباد دارای موقعیت مناسب ساحل، دریا و جنگل است و می توان با حمایت از فعالان حوزه گردشگری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال شهرستان گام های خوبی برداشت.
حق الله کثیری به رهاسازی بچه ماهی از سوی شیلات در دریا اشاره کرد و گفت: با توجه به عمق مناسب دریا در شهرستان عباس آباد که در فاصله 5 کیلومتری از ساحل عمق دریا به بیش از 40 متر می رسد، عباس آباد از بهترین موقعیت برای پرورش ماهی در قفس برخوردار است که باید با جذب سرمایه گذاران از آن بهره برد.
مازندران با برخورداری از مناطق جنگلی و 338 کیلومتر سواحل دریای خزر یکی از کانون های مهم مسافرت و حضور گردشگران است و سالانه حدود 30 میلیون نفر گردشگر به این استان سفر می کنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار