مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران گفت: بنا بر آمار جمع‌آوری شده از سطح منطقه زلزله‌زده، قریب به 540 خانه روستای در چهار روستای اطراف این منطقه برای ساخت و بازسازی تحویل مازندران شده است
کد خبر: ۵۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 19 November 2017
سرهنگ پاسدار غلام‌رضا شریعتی مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی بلاغ به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار کرد: بنا بر ابلاغ فرمانده سپاه کربلا مازندران مبنی بر حضور سازمان بسیج سازندگی در منطقه زلزله‌زده جهت بازسازی، همراه با گروه‌های جهادی و کارکنان سازمان بسیج سازندگی از مناطقی که ابلاغ شد بازدید میدانی به عمل آوردیم.
 
وی افزود: متاسفانه مشاهده کردیم که قریب به 2 هزار نفر در دو روستایی که برای بازسازی به سپاه کربلا مازندران واگذار شده، بر اثر زلزله تمامی دارایی‌های خودشان را از دست داده و دچار مشکلات بسیاری شده‌اند.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات خود را در این منطقه در چند مرحله تقسیم‌بندی کردیم، تصریح کرد:  در مرحله اول ارائه ملزومات اولیه زندگی اعم از چادر، پتو و مواد خوراکی بوده که در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت. در مرحله دوم انجام کارهای روانپزشکی است که توسط گروهی از دانشگاه علوم پزشکی بابل در این منطقه انجام شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در سومین مرحله از خدمات‌دهی به مردم زلزله‌زده‌ هستیم، بیان کرد: مهم‌ترین نکته در این بخش ساخت منازل مسکونی ویران شده برای مردم است که با مشارکت دستگاه‌های دیگر مانند بنیاد مسکن، کار برنامه‌ریزی باید انجام شود.
 
شریعتی خاطرنشان کرد: بنا بر آمار جمع‌آوری شده از سطح منطقه زلزله‌زده، قریب به 540 خانه روستای در چهار روستای اطراف این منطقه تحویل استان مازندران شده است که در مرحله اول باید آواربرداری صورت بگیرد و برابر نظر مهندسان، جایابی مناسبی برای ساخت مسکن‌های جدید در نظر گرفته شود.
 
وی در پایان با تشکر از حضور مردم مازندران برای کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده، از آنها خواست با توجه به نزدیک بودن سرما در منطقه، کمک‌های نقدی را در اولویت قرار داده و این کمک‌های خود را به ستادهای بازسازی واریز کنند تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تسریع در بازسازی این مناطق فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار