رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت ۱۰۰ قفس دریایی پرورش ماهی در مازندران و پیش بینی تولید ۳۵۰۰ تن ماهی در قفس خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 18 November 2017

به گزارش تابناک : پیش ازظهر شنبه در جلسه هماهنگی رهاسازی و انتقال بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی در قفس با اشاره به فعالیت ۱۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان از اعطای تسهیلات نامحدود به پرورش ماهی در قفس و احداث گلخانه با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس از ظرفیت‌های خوب در غرب استان است، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال باید فعالیت‌های توسعه‌ای دریا محور به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی گردشگری دریایی را یکی از فعالیت‌های بسیار مهم در ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی عنوان کرد و افزود: مزیت‌های پرورش ماهی در قفس در غرب استان بیشتر از شرق مازندران نمود دارد چراکه دمای آب کمتر و عمق بیشتری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس از طرح‌های بسیار مهمی است که وزارت جهاد کشاورزی تاکید ویژه‌ای نسبت به اجرای آن دارد، ادامه داد: تسهیلات پرورش ماهی در قفس  و احداث گلخانه از اولویت‌های اصلی است که اعطای آن از منابع صندوق توسعه ملی بدون محدودیت به متقاضیان پرداخت می شود.

این مسئول اضافه کرد: مساحت زمین برای احداث گلخانه در غرب استان که در سال‌های قبل پنج هزار مترمربع بوده است در حال حاضر این محدودیت برداشته شده است.

حیدرپور اظهار کرد: تولید ماهی در قفس، گل و گیاهان زینتی و گردشگری دریایی از مهم‌ترین ظرفیت‌های غرب استان است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است که هم به تولید و هم اشتغال کمک بسزایی می‌کند و حمایت از فعالیت‌های دریا محور به صورت جدی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیگیری می شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مازندران رتبه نخست را بین استان‌های شمالی و رتبه سوم کشوری را در تولید ماهی در قفس به خود اختصاص داده است.

حیدرپور  گفت: در چهار سال اخیر ۲ هزار و ۲۵۰ تن ماهی در قفس در استان تولید شد.





منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار