رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار با اشاره به اینکه ساخت و ساز در مسیرهای فریدونکنار از نظم خاصی برخوردار نیست، گفت: دخالت‌های برخی ادارات به سرمایه‌های زیرساختی آسیب می‌زند.
کد خبر: ۵۲۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 14 November 2017
حمیدرضا ناصری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیشتر عملیاتی است و دید اطلاع‌رسانی این اداره نسبت به سایر ادارت کمتر است.
 
وی افزود: خبرنگاران به مسئولان راهکار می‌دهند و باید این کار تداوم داشته باشد و همچنین  روابط عمومی‌ها قلب تپنده ادارات هستند.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار با اشاره به اینکه تبلیغات نقش مهمی در هر سازمان دارد، تصریح کرد: باید 30 درصد فعالیت و 70 درصد تبلیغات صورت بگیرد تا امید در دل مردم زنده شود.
 
ناصری یادآور شد: در سال 74 سازمان حمل و نقل و پایانه تصویب و طی مصوبه‌ای شهرسازی نیز به آن اضافه شد و از ابتدای شهریور سال گذشته به دو اداره راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقسیم شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نواقص زیادی از گذشته در این شهر وجود دارد که نیاز به برطرف شدن دارد.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار با اشاره به برخی اقدامات این اداره، گفت: تمامی مسیرهای فریدونکنار به تابلوهای ایمنی تجهیز شدند و متاسفانه برخی از مردم این تابلوها را از بین می‌برند.
 
ناصری افزود: نصب چراغ چشمک زن‌ها به صورت ال‌ای‌دی، جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و سعد معبر و لکه‌گیری و نصب علائم نیز از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار بوده است.
 
وی با بیان اینکه در آزادسازی حریم نیز برخی از مردم همکاری نمی‌کنند، تاکید کرد:  راه یک سرمایه ملی است و متعلق به یک نفر خاص نیست که آن را اشغال کند.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار با اشاره به اینکه ساخت و سازها در مسیرهای فریدونکنار از نظم خاصی برخوردار نیست، گفت:  مشکلاتی برای پاکسازی حریم راه آمل به وجود آمد که در ابتدا تلاش شد تابلوها جمع‌آوری شود و پس از آن با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شد.
 
ناصری تصریح کرد: با تمامی مصالح‌فروشی‌هایی که در کنار حریم محور آمل به فریدونکنار و برعکس بساط غیرمجاز داشتند برخورد شد که به عنوان مثال کاشی و سرامیک‌های یک باب مغازه که در شانه خیابان و بسیار خطرناک بود پس از بارها تذکر و بی‌توجهی صاحب آن اقدام به تخریب صورت گرفت.
 
وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام آزادسازی حوزه شیرمحله و کاردگرمحله با همراهی دهیاری و شورا است.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار اظهار کرد: مردم باید نسبت به حفظ وسایل هشداردهنده و تابلوهای راه همکاری داشته باشند.
 
ناصری با بیان اینکه مسئولان روستایی باید برای ارائه خدمات مانند گاز برق و غیره از این اداره استعلام به عمل آورند، خاطرنشان کرد: در برخی موارد مسئولان محلی و روستایی موجب بی‌قانونی و اشغال راه می‌شوند.
 
وی بیان کرد: برخی لایروبی‌ها در محور آمل به فریدونکنار که به صورت عمیق نیز بوده است موجب ایجاد خسارت های فراوانی شد.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار با اشاره به اینکه در لایروبی خط سوته نیز استانداردها رعایت نشد، خاطرنشان کرد: تذکرهای لازم نسبت به این موضوع داده شد اما مسئولان شهرستانی خواستار ادامه این لاروبی شدند.
 
این مسئول با بیان اینکه دخالت‌های برخی ادارات به سرمایه‌های زیرساختی آسیب می‌زند، گفت: ادارات خدماتی پس از تخریب راه هیچ هزینه‌ای را به عهده نمی‌گیرند و اداره راه باید آن را تعمیر کند که این هزینه‌ها میلیاردی است و باید تامین شود و در اینجا فقط مردم آسیب می‌بینند.
 
 
ناصری ادامه داد: دخالت ادارات در بخش راه بسیار زیاد است و از مسئولان بالادستی حمایت نمی‌شویم.
 
وی با اشاره به اینکه شناخت مردم و مسئولان از راه کم است، اظهار کرد: مسئولان می‌خواهند به هر شیوه‌ای به راه ضربه بزنند در حالی‌که غافل هستند این راه سرمایه مردم است.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار خاطرنشان کرد: نگهداری محور آمل فریدونکنار با این اداره است که پس از جذب اعتبار به دنبال خط کشی آن هستیم.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه ایمن سازی حمل و نقل بسیار مهم است، یادآور شد: ساخت پل نوائی‌محله و محور کریم‌کلا در دستور کار قرار دارد.
 
ناصری با اشاره به اینکه پلیس راهور در انتهای حوزه شهری و راه باید مقتدرانه بایستد، بیان کرد: ترمینال ولیعصر راه‌اندازی شد اما پلیس راهور باید رانندگان را ملزم کند تا به این ترمینال بیایند.
 
وی افزود: توزیع کلاه ایمنی در روستای فرم و کوچک‌بیشه‌محله به صورت رایگات در دست اقدام است چرا که حوزه راه روستایی بیشترین تصادف‌ها صورت می‌گیرد.
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونکنار در پایان با بیان اینکه دپو و تخلیه زباله و نخاله در کمربندی وضعیت بسیار بدی دارد، گفت: دو مرحله در ماه برای تخلیه و پاکسازی زباله در محور راه‌ها تلاش می‌شود اما همچنان مسئولان بی‌توجه هستند و با حضور شهردار جدید امیدواری بیشتر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار