مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از ارسال دو هزار قطعه پتو از این استان به مناطق زلزله زده خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 14 November 2017
به گزارش تابناک : مجتبی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ایران در کانون مخاطرات و حوادث قرار دارد، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی، تغییر نگرش ها و افزایش دانش و مهارت بتوان خدمات داوطلبانه را توسعه یابد. 
اکبری با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور، تصریح کرد: به دلیل تخصص و آمادگی نیروهای امدادی استان 65 نفر از متخصصان تیم های واکنش سریع به منطقه اعزام شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: هزار دستگاه چادر و دوهزار تخته پتو با سه تریلی روز گذشته به منطقه زلزله زده اعزام شد و همچنین امروز نیز دو هزار دستگاه چادر ارسال می شود. 
اکبری با اشاره به اینکه امروز مهم ترین کمک به منطقه زلزله زده پتوی نو و کنسرو است، گفت: در بحث جمع آوری کمک های مردمی، چادر و صندوق کمک های مردمی مستقر شدند که هموطنان می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 توسط همه بانک های عامل پرداخت کنند. 
وی درباره امدادرسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین نیاز در حوزه حوادث و سوانح نیاز اجتماعی است و از این رو نگرش ها، دانش ها و مهارت ها در حوزه امداد باید تغییر کند، تصریح کرد: اگر نگرش به مقوله حوادث ارتقا یابد و بحث مسئولیت‌پذیری اجتماعی و خدمات داوطلبانه رونق گیرد بخش مهمی از مشکلات رفع می شود. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه نمی توان دولت را مسئول خدمات رسانی دانست چرا که با حجم حوادث اگر تکیه بر مردم و مشارکت اجتماعی نباشد امدادرسانی میسر نمی شود، افزود: یکی از طرح ها در مازندران طرح خانواده آماده در مخاطرات است تا خانواده ها به یکدیگر کمک کنند. 
اکبری با اشاره به اینکه خانه ها هلال در تمام دهستان های استان مازندران راه اندازی شده است و حضور مردمی در تمام دهستان ها مشاهده شود، تصریح کرد: باید نجاتگر آموزش دیده تربیت شود تا در کوتاه ترین زمان به مردم خدمات ارائه کند. 
وی افزود: باید شبکه های داوطلبی در مازندران توسعه داده شود تا از کمک افراد و اقشار مختلف به یکدیگر بهره مند شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بیش از 100 پزشک و 200 پرستار اعلام آمادگی کردند تا برای حضور در مناطق زلزله زده اعزام شوند، از وجود پتانسیل های امداد داوطلبانه در استان خبرداد و گفت: باید با توسعه شبکه های داوطلبی تخصصی از این توان و ظرفیت استفاده شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار