مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت که امداد رسانی و تجاتگری در شهرستان ' ثلاث باباجانی ' استان کرمانشاه به امدادگران این استان سپرده شده است .
کد خبر: ۵۲۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 14 November 2017
به گزارش تابناک : مجتبی اکبری روز سه شنبه در نشست خبری با اهالی رسانه با موضوع امدادرسانی و جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور در ساری افزود که 65 نفر از افراد متخصص تیم های واکنش سریع و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز در اسرع وقت به منطقه اعزام شده و در ثلاث باباجانی در حال فعالیت هستند.
وی گفت : استان مازندران با وجود این که همسایه و معین استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده غرب کشور نیست ، ولی نیروهای امدادی استان به محض وقوع زلزله در آماده باش قرار گرفتند و بلافاصله پس از درخواست کمک به منطقه اعزام شدند.
او افزود : روز گذشته محموله ای شامل یکهزار دستگاه چادر و 2 هزار تخته پتو و امروز نیز دومین محموله کمک های هلال احمر استان شامل 2 هزار دستگاه چادر به منطقه زلزله زده غرب کشور ارسال شد.
اکبری گفت : همچنین از امروز تمامی شعبه های هلال احمر استان با برپا کردن چادر در میادین و معابر پرتردد شهرها ، جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان را آغاز کرده اند.
** صنایع مازندران پای کار بیایند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران مهم ترین نیاز زلزله زدگان در شرایط حاضر را مواد غذائی و پتوی نو اعلام کرد و از مدیران و متولیان صنایع استان خواست برای تامین این نیازها کمک کنند.
وی افزود : انواع و اقسام صنایع غذایی ، اتاق های بازرگانی ، اصناف ، کارخانه ها در مازندران فعالیت دارند که در کنار کمک های مردم می توانند برای رفع نیاز زلزله زدگان در اسرع وقت اثرگذار باشند.
اکبری بر ضرورت واریز کمک نقدی برای زلزله زدگان هم تاکید کرد و گفت : هم استانی های ما می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 متعلق به جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک های عامل و یا با شماره گیری سامانه (#724*) برای کمک به زلزله زدگان واریز کنند.
وی افزود : البته تمامی شعب جمعیت هلال احمر در استان و چادرهای برپا شده در خیابان ها و میادین برای این منظور هم آماده دریافت کمک های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی هستند.
او ادامه داد : شماره تماس 33284238 نیز جهت یاری خیرین استان درنظر گرفته شده است.
اکبری بر اهمیت همیاری رسانه ها جهت ترویج فرهنگ نوعدوستی و نیز پیشگیری از نشر شایعات و مطالبی با بار روانی منفی در شبکه های اجتماعی تاکیدکرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اقدامات و طرح های اجراشده توسط هلال احمر در جهت آمادگی در حوادث همچون طرح خانواده آماده در مخاطرات یا طرح خادم و خانه های هلال در تمام دهستان های استان ، گفت : با توجه به وسعت حوادث باید به شکل اجتماعی و شبکه ای برخورد شود و در این راستا اولین جلسه شبکه خبرنگاران هفته اول آذر ماه برگزار می شود.
وی خدمت هلال احمر را ملی برشمرد و ادامه داد: امکانات و ظرفیت ها نیز بر این اساس باید ملی باشد از جمله 32 پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان باید به حداقل 50 پایگاه افزایش یابد.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه از جمله مناطق زلزله زده این استان است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار