مسئول واحد کتاب و انتشارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 عنوان کتاب در زمینه تاریخ، فرهنگ و ادبیات این استان چاپ شده و یا در دست انتشار هستند.
کد خبر: ۵۲۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 13 November 2017
به گزارش تابناک : کبری خلیلی روز دوشنبه افزود: در طول سه سال گذشته نیز حدود 120 عنوان کتاب در مورد فرهنگ بومی و تاریخ و هرآنچه مربوط به مازندران بوده به این اداره کل ارجاع و پس از بررسی هیات ممیزی استان با صدور مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته است. 
وی با اشاره به فعالیت 132 ناشر از 197 ناشر دارای پروانه نشر استان گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 340 عنوان کتاب در 600 هزار جلد توسط انتشاراتی های مازندران نشر یافته و وارد بازار شده اند. 
خلیلی حمایت از کتابفروشی های استان با ارائه تسهیلات جهت تاسیس و توسعه را از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بسط فرهنگ کتابخوانی برشمرد و افزود: برای حمایت از ناشران و تسریع روند نشر کتاب نیز سامانه الکترونیکی "توکن" راه اندازی شد که تاکنون در اختیار 110 ناشر مازندران قرار گرفته است. 
وی ارسال درخواست ناشر از طریق اینترنت از محل کار ، عدم نیاز به پرینت متن کتاب برای درخواست مجوز، امکان امضای دیجیتال برای ناشران، استفاده از بستر امن برای انتقال داده ها، ایجاد آرشیو دیجیتالی کامل از کلیه آثار ناشران و ... را از مزایای طرح ملی سامانه الکترونیکی صدور مجوز نشر برشمرد.
**راویان قصه های برباد رفته اولین کتاب در زمینه شهرگرایی در سفرنامه های مازندران
این کتاب نوشته "زبیده سوتیجی" و "علی رستم نژاد نسلی" تالیف شده و از تازه ترین نشریافته های استان در مورد مازندران است، در پژوهش‌ انجام شده این کتاب گزارش ‏های مربوط به نکا از خلال 14 سفرنامه‏ استخراج و سپس به ترتیب تاریخ سفرها دسته‏ بندی شده ‏است.‏
قدیمی‏ ترین این سفرنامه ‏ها مربوط به سال 997 شمسی به قلم "پیترو دلاواله" و جدید‏ترین آن مربوط به 1365 شمسی از یک سفرنامه پژوهشی اثر مرحوم ستوده است.
این مجموعه به ‌طور نسبی نگاهی به حدود 370 سال تاریخ نکا از زمان شاه عباس اول تا سال 1365 دارد.
کتاب "عیار مازندران" با موضوع نگاهی نو به زندگی محسن احمدیان معروف به "مشدی پلوری" نوشته گلبرار رئیسی آتنی و "جستاری در موسیقی و ترانه های مازندران" نوشته بهمنیار شریفی و محمد ابراهیم عالمی از دیگر تازه های نشر در مورد مازندران است.





منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار