مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران
با راه اندازی سیستم جامع ثبت شرکتها در دی ماه 93 تمامی امور مربوط به آن نظیر تعیین نام ،تقاضای ثبت شرکت و موسسات و ثبت تغییرات، به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری صورت می پذیرد و متقاضی از تمام فرآیند ثبت شرکت از طریق پیام کوتاه و پیگیری مستقیم از پرتال سازمان با استفاده از کد پیگیری مطلع می شود
کد خبر: ۵۲۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 12 November 2017
به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در مازندران بیش از ۶۶ هزار شرکت و مؤسسه غیر تجاری ثبت شده در استان وجود دارد.
 
براساس این گزارش، محمد حسن بهادر اظهار داشت: از این میزان 15 هزار و 131 شرکت با مسئولیت محدود، 28 هزار و 574 شرکت سهامی خاص، 16 هزار 307 شرکت تعاونی، شش هزار و 408 شرکت مؤسسه غیرتجاری و مابقی از دیگر انواع شرکت‌ها بوده که بیشترین شرکت ثبت شده در ساری با 15 هزار و 586 شرکت و کمترین شرکت ثبت شده در لاریجان با 163 شرکت است.

وی خاطرنشان کرد در سال 95 هزار و 930 شرکت در انواع مختلف در استان به ثبت رسید که مازندران از این حیث رتبه هفتم و در ثبت مؤسسات غیرتجاری با 764 مورد رتبه سوم را در بین استان‌های کشور را دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تصریح کرد در هفت ماهه ابتدایی امسال، هزار و 123 شرکت در استان به ثبت رسید و هزار و 899 دفتر روزنامه و کل پلمب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت شش هزار و 48 تغییرات در شرکت‌ها به ثبت رسید که تمامی این موارد به صورت الکترونیکی و مکانیزه صورت گرفته است.

بهادر گفت: با راه اندازی سیستم جامع ثبت شرکت‌ها در دی ماه 93 تمامی امور مربوط به آن نظیر تعیین نام، تقاضای ثبت شرکت و موسسات و ثبت تغییرات، به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری صورت می‌پذیرد و متقاضی از تمام فرآیند ثبت شرکت از طریق پیام کوتاه و پیگیری مستقیم از پرتال سازمان با استفاده از کد پیگیری مطلع می‌شود.

وی حذف مراجعات حضوری، نگهداری اطلاعات شرکت‌ها در پایگاه داده مرکزی سازمان، امکان جستجوی اشخاص ذینفع در شرکت جهت سابقه‌یابی، ارتباط برخط با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی جهت کنترل صحت اطلاعات، وجود بانک اطلاعاتی شرکت‌ها و امکان نظارت و بازرسی برخط از ادارات ثبت شرکت را از دیگر ویژگی‌های سامانه جامع ثبت شرکت‌ها دانست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به مهم بودن نقش سازمان ثبت اسناد و املاک به خصوص اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در نظام حقوقی، اقتصادی و مالیاتی کشور افزود: با ثبت یک شرکت یا موسسه فعالیت‌های تجاری یا غیرتجاری افراد حقیقی علاوه بر ساماندهی و نظم بخشیدن، اعتبار بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد و موجب اعتماد بیشتر مشتریان به شرکت‌ها و امکان استفاده و بهره برداری آنها از امتیازات، اعتبارات و تسهیلات سایر سازمان‌ها می‌شود.

بهادر با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات ثبت شرکت‌ها و سامانه جامع ثبت شرکت‌ها افزود: پیشخوان ثبت شرکت‌ها در خانه مردم است و دیگر نیاز به حضور مردم در ادارات ثبت اسناد نیست و اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری استان برای همکاری با تجار ، بازرگانان و اشخاص حقیقی و کمک به فضای کسب و کار در استان آمادگی کامل دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از فعال یا غیر فعال بودن شرکت‌های ثبت شده در استان ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: به نظر می‌رسد درصد قابل توجهی از این شرکت‌ها و مؤسسات اصطلاحا به صورت کاغذی ثبت شده باشند.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار