باران شدید پاییزی شمال نشینان را غافلگیر کرده است نه تنها شهروندان عادی بلکه مدیران استانی نیز در اولین روزهای بارندگی با حوادث غافلگیر کننده مثل قطع شدن برق روبرو شدند
کد خبر: ۵۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 12 November 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا مهدی پور  در خصوص علت قطعی برق چند باره امروز در غرب مازندران و شهرهای نوشهر و چالوس اظهارکرد: از ساعات آغازین صبح امروز و همزمان با بارش باران، رعد، برق و صاعقه دستگاه‌های برق گیر که در ارتفاعات قرار دارد به صورت خودکار عمل می‌کنند و برای لحظه ای موجب قطع برق می شوند اما مجدد وصل می شوند.
وی افزود: برخی از قطعی‌های برق در صبح امروز مربوط به خطوط انتقال بود که معمولا خاموشی خطوط انتقال اعلام نمی شود و این خاموشی ها پیش می آید.
مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب  مازندران تصریح کرد: در حوزه شهری به علت اینکه ساختمان های مرتفع قرار دارد جلوی باد و باران را تا حدی می گیرد و مردم تا حدی  باران و باد را حس نمی کنند، اما همین باران در چند کیلومتر جلوتر شدید بوده و صاعقه نیز شدید است  و این امر موجب می شود شبکه که بهم پیوسته است در نقطه ای که فالت وارد می شود را درگیر کند.
مهدی پور اضافه کرد:همه این عوامل برای برق در شرایط بد جوی عادی است و لوازم حفاظتی برای این گذاشته شده است که از شبکه حفاظت کند و ترانس نسوزد.
وی با بیان اینکه خاموشی ها در شرایط بد جوی اجتناب ناپذیر است، گفت: در شبکه برق تجهیزاتی وجود دارد که بر اثر صاعقه های نزدیک به زمین، تاثیر می پذیرند و گاهی منهدم می شوند که نمونه آنها برق گیر است و تخریب این وسیله حفاظتی شبکه را بی برق می کند و این یک تمهید برای پایداری شبکه بهم متصل برق خواهد بود.
مدیر روابط عمومی توزیع برق غرب  مازندران عنوان کرد: خاموشی های ناشی از عملکرد رله ها و تجهیزات حفاظتی، امری اجتناب ناپذیر است و البته رله های وصل مجدد و خطوط رینگ نیز برای اینگونه شرایط همیشه تعبیه می شوند که شبکه را مجدد بحال اولیه و شرایط عادی برگرداند.
مهدی پور افزود: برای تعویض برقگیرها و تعمیر، نگهداری خطوط و ترانس ها که قلب سیستم توزیع برق هستند، سیمبانان و همکاران پرتلاش صنعت برق برخود وظیفه می دانند و واهمه ای از قرار گرفتن زیر بارش باران و سیل و... ندارند و خاموشی را مرتفع می کنند.






منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار