از کنایه آیت الله طبرسی به وزیر کشور تا اعتراض تند نمایندگان به ربیع فلاح !
سرانجام روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه مراسم معارفه محمد اسلامي استاندار جدید مازندران با استاندار قبلی ربیع فلاح با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و در قالب جلسه شورای اداری، انجام شد.
کد خبر: ۵۲۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ 07 November 2017
به گزارش تابناک مازندران،  با حضور وزیر کشور، ربیع فلاح جلودار استاندار چهارسال ابتدایی دولت تدبیر و امید در مازندران تودیع و محمداسلامی متولد اصفهان بعنوان بیست و دومین استاندار دیار علویان معارفه شد .

بر اساس این گزارش،در این مراسم حاشیه ها و نکته های جالبی داشت که مرور آن خالی از لطف نیست .
 
 وزیر کشور با بیان اینکه نمونه عینی مشارکت سیاسی بالا با سلامت و صلابت و امنیت در مازندران مشهود بوده است، بیان کرد: مازندران در حوزه اقتصادی با توجه به مقتضیات، امکانات و شرایط خوب عمل کرده است.
 
در ابتدای مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان در بخشی از سخنانش بعد از اشاره به حضور استانداران متعدد در مازندران در زمان مسئولیتش، وقتی با عدم اطلاع دقیق رحمانی فضلی در مورد تعداد استانداران مازندران بعد از انقلاب مواجه شد ، با کنایه به وزیر کشور گفت: شما چه جور وزیر کشوری هستید که نمی دانید مازندران چه تعداد استاندار داشته است !
 
این سخن آیت الله طبرسی با خنده حضار رو به رو شد و البته طبرسی در ادامه سعی کرد سخن خود را به دوستی دیرینه اش با وزیر کشور مرتبط سازد.
 
آیت الله طبرسی در ادامه سخنانش اظهار داشت: مازندران را خدا زیبا کرده است ولی در ۴ دهه اخیر نتوانستیم محرومیت های استان را از بین ببریم و در حوزه زیر ساخت با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه خواستار بهبود وضعیت زیرساخت های حوزه گردشگری شد و تصریح کرد: گردشگر می آید می رود لب ساحل ولی یک استکان چای نمی تواند پیدا کند !!!
 
وی ادامه داد: درگذشته بعضی از استاندارانی که در مازندران مسئولیت گرفته بودند لایق این سمت نبودند.
 
آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه استاندار مازندران باید اهل عمل باشد نه اهل سخنرانی، اظهار داشت: از استاندار انتظار داریم در مسئولیت های مختلف از مدیران بومی استفاده کند زیرا مازندران نیروهای انسانی قوی دارد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش افزود: استاندار آنچه را در توان دارد و می تواند انجام دهد ، به مردم قول دهد.
 
خبر خوش استاندار سابق مازندران و واکنش نمایندگان
 
در ادامه مراسم، ربیع فلاح استاندار دولت یازدهم در مازندران نیز اظهار داشت: ۱۵۱۵ روز در دولت عقلانیت و خردورزی با شعار کار و کار و کار، فعالیت کردم.
 
فلاح در سخنانش بیشتر به موفقیت هایش اشاره نمود و افزود: یکی از حوزه هایی که موفق عمل کردیم، حوزه بهداشت و درمان بود که مشاهده نمودید رئیس علوم پزشکی مازندران به دلیل همین عملکرد موفق به عنوان وزیر درمان وزارت بهداشت در دولت دوازدهم منصوب شد! (البته منظور فلاح معاون درمان وزارت بهداشت بود)
 
استاندار سابق مازندران در ادامه تصریح کرد : اگر در استان بچرخید حتی یک معتاد متحجر نیز پیدا نخواهید کرد!!!
 
ربیع فلاح در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در بحث استفاده از مدیران، توازن را در بین نیروهای شرق و غرب استان رعایت کرده بود، اظهار داشت: روستائیان مازندران بهتر از شهری ها فکر و زندگی می کنند!
 
استاندار سابق مازندران در سخنانش تاکید کرد: خبر خوشی بدهم که بندر امیر آباد به عنوان منطقه آزاد انتخاب شده است! (این سخن ربیع فلاح در ادامه با حاشیه هایی همراه شد)
 
 
وزیر کشور: ترکیب دولت با وزرای اصولگرای معتدل و اصلاح طلب معتدل چیده شده است.
 
در ادامه، وزیر کشور نیز اظهار داشت: بنده همه ی مسائل پنهان و آشکار مازندران را می بینم و می دانم!
 
عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دلیل انتخاب دکتر محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید مازندران تجربیات بالای وی در زمینه های علمی، اقتصادی و فنی بوده است، افزود: دکتر اسلامی فردی ولائی، معتقد و معتدل است.
 
وی ادامه داد: استانداران دولت های یازدهم و دوازدهم افرادی معتدل و اعتدال گرا هستند زیرا ترکیب دولت با وزرای اصولگرای معتدل و اصلاح طلب معتدل چیده شده است.
 
وزیر کشور با تاکید بر اینکه استانداران معتدل وقت خود را صرف حاشیه ها نمی کنند، تصریح کرد: استاندارانی را انتخاب کرده ایم که قدرت جمع کردن یک استان در حوزه های سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … را داشته باشند و بتوانند یک تصمیم مهم و درست را در مواقع مختلف اتخاذ کنند.
 
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، قانون، منافع مردم و امنیت را محور کار دولت دوازدهم دانست و ادامه داد: فرماندارانی باید انتخاب شوند که به برنامه های دولت معتقد باشند.
 
وزیر کشور افزود: احترام به مردم نباید مختص ایام انتخابات باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه استاندار باید گاهی اوقات نبیند و نشنود!!! زیرا باعث ایجاد حاشیه خواهد شد، افزود: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، ساماندهی آسیب های اجتماعی و ایجاد فضای امن در حوزه سیاسی اولویت های استانداران باشد.
 
اما بعد از سخنان وزیر کشور، نانواکناری و احمدی لاشکی دو نماینده مردم در مجلس نسبت به سخنان ربیع فلاح در مورد منطقه آزاد شدن بندر امیر آباد واکنش نشان دادند.
 
در صورتیکه مجری مراسم و حتی وزیر کشور سعی داشتند نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار را آرام کنند تا جلسه روند عادی خود را طی کند، وی اظهار داشت: باید در تصمیم گیری ها کارشناسی عمل کنیم.
 
نانواکناری ادامه داد: استاندار گروهی از نخبگان را مشخص کرد تا در مورد انتخاب منطقه آزاد در مازندران کارشناسی شده نظر بدهند ولی امروز ایشان بی توجه به این موضوع بحث منطقه آزاد شدن امیرآباد را اعلام می کنند.
 
احمدی لاشکی: نمایندگان مجلس را به جان هم نیاندازید.
 
 
در ادامه احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز در تائید سخنان نانواکناری اظهار داشت: ما مازندرانی یکپارچه هستیم و خواهش می کنم نمایندگان مجلس را به جان هم نیاندازید.
 
وی افزود: قرار نیست اینجا مطلبی گفته شود تا نمایندگان مجلس به جان هم بیافتند.
 
احمدی لاشکی تصریح کرد: پیگیری کردم و متوجه شدم اسم مازندران در لیست جدید اعلام شده برای مناطق آزاد وجود ندارد لذا آقای فلاح حرفی نزند که نمایندگان به جان هم بیافتند.
 
 بعد از آرام شدن جو مراسم، رحمانی فضلی از تلاش های ربیع فلاح تقدیر و حکم انتصاب محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید مازندران را به وی تقدیم کرد.
 
 
اسلامی: از امروز مازندران ۱+۱۲ نماینده مجلس در قالب یک شخصیت واحد دارد
 
 
استاندار جدید مازندران نیز گفت: تا به امروز هر برنامه ای را که اجرا کردم در آن موفق بودم.
 
محمد اسلامی با تاکید بر اینکه در مسئولیت جدید آسیب های اجتماعی فراوانی پیش رو دارد، افزود: با شعار توسعه پایدار برنامه ریزی خواهم کرد.
 
وی ادامه داد: استفاده از خرد جمعی و تشکیل اتاق های فکر جهت تحول در استان در دستور کار بنده قرار دارد.
 
استاندار جدید مازندران با تاکید بر اینکه دنبال یک وحدت تمام عیار و فی سبیل الله در مازندران است، افزود: با تعدادی از استانداران اسبق و نخبگان مازندران جلساتی داشتم تا شناخت بیشتری از استان پیدا کنم.
 
اسلامی به همدلی بین خودش و نمایندگان اشاره نمود و تصریح کرد: از امروز مازندران ۱+۱۲ نماینده مجلس در قالب یک شخصیت واحد دارد تا توسعه متوازن از شرق تا غرب مازندران برقرار گردد.
 
استاندار جدید مازندران اظهار داشت: شرط عقل این است که از آگاه ترین و بهترین افراد در مسئولیت های مختلف استفاده کنم.
 
اسلامی با بیان اینکه جهت تحول در استان، باید دگرگون فکر کنیم، اظهار داشت:نباید وقت را تلف کنیم و باید دنبال کارهای جهادی باشیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار