امسال 98 هزار تن گندم به ارزش 128 میلیارد تومان بصورت تضمینی از کشاورزان مازندرانی خریداری شد .
کد خبر: ۵۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 22 October 2017

به گزارش تابناک : جعفری افزود: امسال 98 هزار تن گندم به ارزش 128  میلیارد تومان بصورت تضمینی از کشاورزان مازندرانی خریداری شد .

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با عذرخواهی از کشاورزان گندمکار ، بابت تاخیر در پرداخت طلب آنها گفت: تلاش می شود به زودی  25 میلیارد تومان از باقی مانده طلب گندمکاران پرداخت شود.

جعفری با اشاره به فعالیت 19 کارخانه تولید آرد در استان مازندران گفت: این واحدها با ظرفیت تبدیل 400 هزار تن گندم به آرد، وظیفه تأمین آرد تعداد 3 هزار و 400 خبازی یارانه‌ای و بیش از 700 خبازی آزادپز را برعهده دارند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین آرد برای کیفیت نان مناسب که در کشور مصرف می‌شود آرد موجود در نانوایی‌های یارانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۰۰ نانوایی در مازندران درجه‌بندی شد که کمتر از ۳۰ درصد درجه یک و دو  است و مابقی درجه سه و چهار می باشند.‌.

جعفری با بیان اینکه دو برابر میانگین کشوری نانوایی در استان وجود دارد، گفت: باید از صدور مجوزهای بی‌رویه نانوایی‌های جدید خودداری کرد تا بتوانیم در اقتصادی کردن نانوایی‌ها سهم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منظقه 2 در پایان سخنانش با بیان اینکه تعداد خبازی‌های استان مازندران، دو برابر میانگین سرانه کشوری است؛ اظهار داشت: میانگین کشوری به ازای هر یک‌هزار و 400 نفر یک واحد خبازی است که این میزان در استان مازندران، به ازای هر 700 نفر یک خبازی است.

جعفری خاطر نشان کرد: 25 درصد آرد مورد نیاز مازندران در خود استان تولید و تامین می شود و مابقی نیاز استان از استان همجوار گلستان که دارای کیفیت مطلوب آرد در سطح کشور است تهیه می شود.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار