مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از پیگیری انجام طرح کامیونت تئاتر سیار برای کودکان مازندرانی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 21 October 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی یزدان‌شناس، ظهر شنبه، در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان، با بیان اینکه کانون پرورش فکری یک شرکت دولتی وابسته به وزرات اموزش و پرورش است، گفت: هدف کانون ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنها بر اساس ارزش‌ها و تعالیم اسلامی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان مازندران با بیان اینکه کانون پرورش فکری مازندران از سال ۵۳ فعالیت خود را اغاز کرده است، افزود: در استان ۲۷ مرکز فرهنگی هنری ثابت و ۴ واحد سیار روستایی در شهرستان های نکا، میاندورود، بابل و فرویدونکنار مستقر هستند که هر واحد سیار، حدود ۳۰ روستا را تحت پوشش خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان یک کتابخانه پستی مستقر است، افزود: کودکانی که امکان حضور به کتابخانههای در سطح شهر ندارند، به عضویت این کتابخانه پستی در آمده و کتابخانه ها از طریق پست رایگان ارسال و پس از مطالعه مجددا با ارسال رایگان به کتابخانه بازگردانده می شود.

یزدان‌شناس تعداد اعضای کانون را تا پایان شهریور ماه ۱۸ هزار ۹۵۷ عضو برشمرد و افزود: ۱۰ هزار ۶۳۵ نفر از اعضا دختر و ۸ هزار ۵۹۲ نفر پسر هستند.

وی با بیان اینکه از ۸۰ نفر از مربیان استان، ۲۷ نفر مربی مسئول هستند، خاطرنشان کرد که از این تعداد ۲۱ نفر خانم و ۶ نفر مرد، از ۱۶ مربی فرهنگی، ۱۵ مربی خانم، از ۲۰ مربی هنری، ۱۷ مربی خانم، از ۷ مربی عربی، ۴ خانم و مسئول پستی یک نفر خانم هستند.

یزدان‌شناس با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، ۲۵۱ هزار ۶۵۰ عضو به کانون اضافه شدند، افزود: ۱۹ هزار ۱۰۸ نوبت مربیان برای کودکان فعالیت اجرا کردند، حدود ۷۳ هززار کتاب به امانت داده شد و حدود ۱۱ هزار نفر از این فعالیت‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به طرح کانون-مدرسه، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان کانون و آموزش و پرورش امضا شد که ما در طول سال خدماتی را برای دانش‌آموزان مدارس داشته باشیم، به این صورت که محتوای درسی مدارس ابتدایی براساس شیوه کانون با کودکان کار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در رابطه با طرح کامیونت سیار برای مازندران، با بیان اینکه این طرح همچون تریلی سیار کشوری با ظرفیت کوچکتر و برای استان است، افزود:  این طرح هم موجب ایجاد نشاط در میان کودکان بویژه کودکان روستایی شده و همچنین، موجب اشتغال‌زایی خواهد شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در بخش سخت افزاری این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان هزینه است، ادامه داد: این کامیونت یک سن با امکانات صدا و نور برای اجرای تئاتر دارد و می‌تواند به هر نقطه استان برود.

وی با تأکید بر استفاده از هنرمندان بومی در رابطه با بخش محتوایی این طرح گفت: با اعلام فراخوان و جمع‌آوری طرح‌ها و انتخاب آنها، می‌توان حداقل با ده گروه قرارداد بست که در طی سال هر کدام ده اجرا داشته باشند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار