استاندار مازندران و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران خواستار شناسنامه دار کردن کارگاه های بسته بندی برنج تا پایان سال جاری شد.
کد خبر: ۵۱۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 21 October 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در دومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مازندران که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با اشاره به قطب تولید برنج بودن استان خواستار شناسنامه دار کردن کارگاه های بسته بندی برنج استان تا پایان سال جاری شد.
وی ضمن تقدیر از خدمات دکتر جان بابایی طی تصدی مسئولیت دانشگاه و آرزوی توفیق در مسئولیت معاونت درمان وزارت بهداشت، انتصاب دکتر سید عباس موسوی بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دبیری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان را به وی تبریک گرفت.
فلاح با اشاره به جایگاه مهم دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت، امنیت غذایی، بهداشت و درمان و موضوعات زیست محیطی گفت: سلامت جامعه هیچ وقت مورد مصالحه و معامله قرار نمی‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی با اجرای مصوبات کارگروه با جدیت در برابر تهدید کنندگان سلامت بایستند.
مقام عالی دولت در استان تاکید کرد : از موضوعات مهمی که به تصویب اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران رسید شناسنامه دار کردن کارگاه‌های بسته بندی برنج تا پایان سال توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل است.
وی تصریح نمود : در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی مازندران ملزم شد تا از ابتدای سال آینده، کلیه تسهیلات مالی توسط این سازمان را به واحدهای بسته بندی که شناسه بهداشتی از معاونت غذا دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل اخذ کرده باشند اعطاء کند.
در این جلسه مقرر شد  پروانه بهره برداری و تمدید کلیه کارگاه‌های برنج در سال ۱۳۹۶ بازبینی ‌شود و کارگاههای فاقد پروانه بهداشتی از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل معرفی شوند.
همچنین تصمیم گرفته شد تا در همین رابطه سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۷ از عرضه برنج بدون شناسنامه جلوگیری کنند.






منبع : پایگاه وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار