رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از توانایی این استان در تولید 20 درصد گوشت سفید کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۱۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 19 October 2017
به گزارش تابناک : عبدالله مهاجر در همایش روز ملی استاندارد توجه جدی شرکت‌های تولیدی و خدماتی را به رعایت الزامات استاندارد خواستار شد و اظهار کرد: همه شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید به این باور برسند که استاندارد یک اولویت انکارناپذیر است.

وی به نقش استاندارد در صادرات اشاره کرد و گفت: اگر در رقابت با ترکیه، بازاری را از دست داد، به طور قطع یکی از دلایل آن عدم توجه جدی به استاندارد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان این‌که عدم توجه اصول استاندارد و اجرای آن در واحدهای تولیدی و خدماتی یک نقص مهم است، تصریح کرد: بستر و زمینه‌های صادرات کالا به کشورهای منطقه وجود دارد، اما نمی‌توان صادرات کرد چرا که تولیدکننده نسبت به رعایت الزامات استاندارد غافل یا بی‌اعتنا است.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: مازندران ظرفیت تولید 20 درصد از گوشت سفید کشور را دارد اما هم اکنون این مقدار 10 درصد و مازاد نیاز استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران رونق صادرات را یکی از لوازم رونق در بازار دانست و تصریح کرد: اگر رونق بازار داخلی ضعیف است می‌توان با صادرات کالا، کسب و کار تولیدکننده را بهبود بخشید اما تحقق صادراتی که بتواند بهبود وضعیت تولیدکنندگان را به همراه داشته باشد نیازمند توجه جدی به استاندارد است.

مهاجر تاکید کرد: اگر راه حل مشکلات بیان شده را بدانیم دیگر ظرفیت دو میلیارد دلاری صادرات استان با چالش روبه رو نمی‌شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار