معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از انتشار 315 عنوان کتاب طی 6 ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 18 October 2017
به گزارش تابناک : عباس زارع در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 315 عنوان کتاب با شمارگان 750هزارجلد سهم ناشران مازندران از بازار نشر در نیم سال نخست سال بوده است. 
وی تصریح کرد: تاکنون 197 ناشر موفق به دریافت پروانه نشر شده‌اند که از این میان 132 ناشر فعال در استان مازندران در حال فعالیت هستند. 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: درحال حاضر سامانه الکترونیکی صدور مجوز موسوم به token در اختیار 100 ناشر استان قرارگرفته است. 
وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرهای استان را 10 تا 11 آبان ماه امسال دانست و افزود: امسال به غیر از محیط نمایشگاهی مرسوم علاقه مندان می توانند از شرایط نمایشگاهی در کتابخانه های استان نیز استفاده کنند. 
به گزارش ایسنا، کبری خلیلی مسئول کتاب و انتشارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز یکی از مولفه های پیشرفت وغنی بودن فرهنگ جامعه را میزان مطالعه افراد آن جامعه دانست و گفت :در راستای تشویق جوانان به کتابخوانی طرح دومین جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در سه شهر ساری، بابل و بهشهردر میان 12 باشگاه آغاز شده است. 
وی افزود: دراین دوره شرکت کنندگان با کتابخوانی وارسال نامه به نویسنده به تهیه فیلم کوتاه موبایلی می پردازند که پس از داوری و انتخاب مورد تجلیل قرار می گیرد. 
مسئول کتاب و انتشارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از خرید کتاب ناشران به منظر حمایت از بازار نشر خبر داد و گفت: به منظور حمایت از کتابفروشی های استان تسهیلات بانکی از 300 میلیون ریال به بالا برای تاسیس، تجهیز و نوسازی کتابفروشی ها اختصاص می یابد و تاکنون 10 کتابفروشی در سطح مازندران از این تسهیلات استفاده کرده اند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار