مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۸۱۳ هیئت مذهبي در استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۱۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 17 October 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران روز گذشته ۲۴ مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان ضمن عرض تسليت شهادت امام زين‌العابدين(ع) گفت: هيئت‌های مذهبي کانون و محور فعاليت هاي فرهنگ ديني در کشور هستند و در راستاي تقويت آن بايد تلاش مضاعف داشت.
وي در ادامه با اشاره به اين‌که هيئت‌های مذهبي کانون فعاليت‌هاي ديني و مروج نشر معارف اهل بيت(ع) دانست و افزود: اثرگذاري هيئت‌های مذهبي و فعاليت‌هاي فرهنگ ديني آن در جامعه موجب تقويت نظام اسلامي خواهد شد و هيئت‌های مذهبي در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي و معضلات فرهنگي در جامعه اسلامي گام برمي دارند.
عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه ريزي سازمان تبليغات اسلامي و تقويت اين تشکل هاي ديني  و هدف مند تر شدن فعاليت هاي فرهنگي و تبليغي هيأت های مذهبي اشاره کرد و گفت: با توجه به جايگاه شوراي هيأت های مذهبي پنجمين دوره انتخابات شوراي هيئات مذهبي مازندران جمعه  مورخه پنجم آبان ماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران به فعاليت چهار و ۸۱۳ هیأت مذهبي در استان اشاره کرد و بيان داشت: پنجمين دوره انتخابات شوراي هيئات مذهبي استان در همه شهرهاي مازندران با نظارت اداره کل تبليغات اسلامي استان برگزار خواهد شد و انتظار ما اين است با توجه به اهميت فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي در اين دوره از انتخابات همه هيأت های مذهبي حضور فعال داشته باشند.
حجت الاسلام شکریان همچنین به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته‌اند و امروز نیز در خط مقدم ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه نهضت عاشورا قرار دارند.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که برنامه های دینی و فرهنگی هیأت های مذهبی باید موجب تقویت معرف دینی در جامعه شود، افزود: حضور پر شور نسل جوان در هیأت های مذهبی نسل نشان دهنده عمق عشق و دلدادگی این نسل نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان است.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی در جامعه اسلامی کاردهای فرهنگی و دینی بسیاری بالایی دارند، خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش هیأت های مذهبی و تشکل های دینی یکی از بهترین راه‌های گسترش معارف دینی در جامعه و همچنین خنثی کردن توطئه‌ها و هجمه های فرهنگی دشمنان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هر روزه شاهد هجمه های جدیدی علیه دین و باورهای اسلامی مردم هستیم، تصریح کرد: تشکل های دینی به عنوان حلقه وصل حکومت اسلامی با مردم می توانند نقش بسیار اثرگذاری در خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان ایفا کنند.
حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز دین از سوی دشمنان و بدخواهان اسلام مورد شدیدترین هجمه‌ها و توطئه‌ها قرار گرفته است، افزود: هر گونه برنامه ریزی منفعلانه در این خصوص موجب پیروزی و تحقق اهداف و توطئه های دشمنان می شود.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیأت های مذهبی محور و خط مقدم رشد و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: هر چه میزان سرمایه گذاری ما در این حوزه بیشتر باشد، دشمن کمتر به اهداف تعیین شده خود دست پیدا خواهد کرد.
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سرمایه گذاری برای تقویت دین و انقلاب به طور حتم خروجی و محصولات ارزشمندی برای جامعه در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر جا برای حفظ و بقای دین تلاش کردیم پاداش و سود آن هزاران برابر ارزشمند تر از سرمایه گذاری اولیه بوده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تلاش های هیأت های مذهبی موجب زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی در جامعه اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و تشکل های دینی باید در کنار فعالیت دینی خود مروج نگاه و فکر انقلابی در جامعه نیز باشند.
حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز در کنار برنامه های مذهبی نیز نیاز داریم مبانی انقلابی نیز در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: یکی از توطئه‌ها و برنامه های دشمنان تضعیف و کمرنگ کردن اصول و مبانی انقلاب اسلامی است که باید هوشیار باشیم.
وی با بیان این که امروز مهمترین سلاح تقویت دین در اختیار روحانیت، مساجد و هیأت های مذهبی است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به شیوه ای هدفمند و اثرگذار در راستای اهداف متعالی اسلام و انقلاب بهره گرفت.
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود نسبت به تلاش دشمن برای ترویح خرافه و بدعت در هیأت های عزاداری اشاره کرد و با بیان این که این گونه تلاش های دشمن برای انحراف در عزاداری های حسینی صورت می گیرد، گفت: باید تلاش شود از ورود هر گونه بدعت و خرافه با بهره گیری از ظرفیت روحانیت جلوگیری شود.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار