رئیس اداره آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت که در سال تحصیلی جاری بیشترین تعداد دانش آموزان خارجی به تعداد 728 نفر در مقطع ابتدائی مدارس این استان در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۱۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 17 October 2017
به گزارش تابناک : حسین علی علیجانی روز سه شنبه ، آمار دانش آموزان خارجی مدارس مازندران را یکهزار و 31 نفر اعلام کرد.
وی گفت که 265 نفر از این دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و 95 نفر هم در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند.
علیجانی با اعلام این که آمار دانش آموزان خارجی مدارس مازندران احتمالا افزایش می یابد ، تاکید کرد که دانش آموزان اتباع خارجی در مازندران در کنار همکلاسی های ایرانی خود در مدارس مشغول تحصیل هستند و هیچ مدرسه ویژه ای برای آنان در استان وجود ندارد .
وی از برخورداری دانش آموزان خارجی از تمامی امکانات مدارس و آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت : حتی این دانش آموزان 
در طرح استعدادیابی آموزش و پرورش و دیگر طرح ها بدون هیچ محدودیتی شرکت می کنند بدون این که هیچ مانعی بر سر راه آنان قرار گیرد.
رئیس اداره آموزش ابتدائی آموزش و پرورش مازندران این کارشناس آموزشی افزود : به عنوان مثال هم اکنون طرح استعداد یابی مانند طرح " شهاب " همراه با دانش آموزان بومی ، برای دانش آموزان اتباع خارجی هم انجام می شود و این دانش آموزان از همه امکانات این طرح برخوردار خواهند بود . 
طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) از مهم ترین طرح های شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است که در هشت حوزه استعداد کلامی ، ریاضی ، هنری ، فضایی ، حرکتی-ورزشی ، اجتماعی ، فرهنگی-دینی و علوم تجربی انجام می شود .
علیجانی گفت : برای دانش آموزان اتباع خارجی هیچ محدودیتی برای تحصیل در مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی و یا استعداد درخشان وجود ندارد و آنها با دستیابی به امتیاز و نمره مطلوب در آزمون ها می توانند در این مدارس تحصیل کنند .
این مسئول گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده در هدایت تحصیلی ، برای دانش آموزان اتباع خارجی 10 درصد سهمیه مازاد در هدایت تحصیلی تعلق خواهد گرفت . 
استان مازندران از جمله استان هائی است که حضور اتباع خارجی غیرمجاز در آن ممنوع است ولی در حال حاضر تعداد زیادی اتباع افغانستانی ، عراقی و دیگر کشورها به صورت مجاز در این استان زندگی می کنند.
بر اساس آمارهای رسمی امسال 530 هزار دانش آموز در حدود چهار هزار مدرسه در مازندران تحصیل می کنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار