مدیریت بحران و هواشناسی مازندران درباره وزش باد و طوفان همراه با رگبار باران و آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها به شهروندان، کشاورزان و صیادان هشدار دادند.
کد خبر: ۵۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 16 October 2017
 احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های هواشناسی، امشب طوفان با سرعت حدود ۹۰ کیلومتر در استان رخ می‌دهد، گفت: این طوفان با رگبار، رعدوبرق و باران شدید و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.
 
وی با بیان اینکه این شرایط تا سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: آماده باش از امروز ۲۴ مهر به طور کامل در همه شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا می‌شود.
 
احمدی با بیان اینکه این سامانه بارشی در برخی مناطق می‌تواند خسارت زا باشد، به مردم توصیه کرد از رفتن به کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران از فرمانداران و شهرداران مازندران خواست تا با جدی گرفتن این بحران، ستاد را در شهرستان‌ها مستقر کنند.
وزش باد شدید و کاهش ۱۲ درجه‌ای دما از امشب
 
رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی به استان درباره وزش باد بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت، آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها از امشب هشدار داد.
 
وی افزود: با شکل گیری این سامانه از غرب مازندران، دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد که بارش در منطقه جلگه‌ای به صورت باران رگباری و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
صیادان مازندران عصر امروز به دریا نروند
 
سیدباقر سلطانی رییس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش بینی هواشناسی دریایی با ورود یک سامانه پرفشار به نوار جنوبی دریای خزر از عصر امروز دوشنبه، شاهد وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید از سمت شمال و شمال غرب خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه رعد و برق و رگبار باران در مناطق ساحلی و طوفانی شدن دریا همراه خواهد بود، افزود: سرعت وزش باد در مناطق نزدیک به ساحل ۹۰ کیلومتر در ساعت و در فرا ساحل تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
 
سیدباقر سلطانی رییس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: به صیادان کیلکا و ماهیان خاویاری و تعاونی‌های پره و شناور‌های گردشگری و کشتیرانی توصیه کرد در این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند.
هشدارجهاد کشاورزی مازندران درباره طوفان پاییزی عصر امروز به باغداران
 
شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به وزش تند باد امشب، باغداران نارنگی زود رس را برداشت کنند.
وی افزود: با ورود سامانه سرد و بارشی به مازندران که با تند باد همراه است توصیه می‌شود کشاورزان نارنگی زود رس را که در حال حاضر رسیده است برداشت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار