مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران از حمل ریلی ۱۰۰ هزار تن گندم و خرید ۷۰ تن دانه روغنی آفتابگردان در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 16 October 2017
به گزارش تابناک : سید محمد جعفری با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاستهای اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است عنوان کرد: تا کنون ۱۰۱ هزار تن گندم توسط حمل ریلی از استان مازندران به استانهای سیستان و بلوچستان، اصفهان ، هرمزگان و یزد ارسال شد.
جعفری افزود: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین تر جابجایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهمترین مزایا حمل و نقل ریلی و یکی دیگر از مزایای این روش ارزانتر بودن آن است که حتی در مواردی از حمل دریایی ارزانتر است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ با بیان اینکه در سال جاری برنامه ریزی شرکت بر افزایش حجم ارسالی گندم از طریق حمل ریلی می باشد تصریح کرد: در خصوص راهکارهای افزایش ظرفیت بارگیری حمل و نقل ریلی سیلوی شهید میرزاپور نکا بررسی و تصمیم گیری های لازم صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۶۹ تن دانه روغنی آفتابگردان خریداری شد و  قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در سال زراعی جاری ۲۶ هزار و ۶۴۴ ریال برای هر کیلوگرم است و این قیمت بر اساس پایه خرید این محصول ۲ درصد ناخالص و ۹ درصد رطوبت است.
جعفری اظهار داشت: به دلیل تمرکز مزارع کشت دانه روغنی آفتابگردان در محدوده شرقی استان مازندران، خرید تضمینی این دانه روغنی در مرکز خرید سیلوی شهید میرزاپور شهرستان نکا انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه در فرایند خرید دانه روغنی آفتابگردان از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده خواهد شد افزود: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی ۸ درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی ۱۸ درصد است.
 جعفری تصریح کرد: در سال جاری شرکت غله بطور مستقیم در امر خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان، اقدام کرده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در خرید دانه روغنی حضور دارد.
وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود  در سال جاری ۲۷۰ تن دانه روغنی آفتابگردان در مازندران خریداری شود. 






منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار