مدیر کل بهزیستی مازندران از اجرای طرح غربالگری اضطراب در شهرهای ساری و بابل خبرداد.
کد خبر: ۵۰۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 12 October 2017
به گزارش تابناک : دکتر سید سعید آرام در آیین افتتاحیه طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای مازندران با اشاره به شعار " هر کودک نشانی خداست" ،اظهار داشت: توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای حاشیه ای و روستامهدها برای امنیت غذایی، کاهش سوء تغذیه و رفع آن در کودکان منطقه بسیار موثر بوده است.

وی افزود: غذای گرم بین 402 روستا و26 حاشیه مهد‌های استان توزیع می‌شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اقدام دولت و تدبیر و امید در توزیع عادلانه امکانات اجتماعی گفت: سال 95 غذای گرم بین 5 هزار نفر  با بیش از 250 میلیون تومان اعتبار و امسال بین 10 هزار و 190 نفر با 2 میلیارد و400میلیون تومان توزیع شد.

آرام با بیان اینکه سلامت کودکان به عنوان آینده سازان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است افزود:به منظور حمایت از کودکان و توجه ویژه به سلامت آنان تست غربالگری "اوتیسم" و شنوایی سنجی  در بین 80 درصد از کودکان 3 تا 6 سال از سوی سازمان بهزیستی مازندران انجام شده است.

وی از حمایت بهزیستی مازندران از 10 هزار کودک زیر 6 سال در استان خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد از نوزادان در بدو تولد مورد سنجش قرار می گیرند.

آرام با اعلام اینکه طرح غربالگری اضطراب در شهرهای ساری و بابل در حال اجراست،ادامه داد: 2 هزار کودک در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند و برآنیم تا این طرح را در دیگر شهرهای استان تسری دهیم.

وی حمایت از کودکان کار،خیابانی و بی سرپرست را از اقدامات سازمان بهزبستی استان عنوان کرد و گفت:سالانه 60 تا 70 کودک کار شناسایی و ساماندهی می شوند.

مدیر کل بهزیستی مازندران از شناسایی و ساماندهی 50 کودک خیابانی در سال 96 خبر داد و تعداد معلولین تحت حمایت این سازمان را 6 هزار کودک عنوان کرد.

آرام با اظهار تاسف از عدم حضور مدیران در این مراسم گفت:این امر نشان از عدم توجه مسئولین به این قشر از جامعه است.

 




منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار