سید حبیب الله ساداتی اظهار داشت: مازندران از استان‌های موفق در اعزام زائران حسینی به عتبات عالیات است و امسال نیز سیل مشتاقان برای حضور در مراسم اربعین سالار شهیدان در کربلای معلا رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۰۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 12 October 2017
به گزارش تابناک : وی افزود: ستاد اربعین حسینی مازندران فعالیت خود را از اوایل تابستان امسال آغاز کرده و کنسولگری عراق از 13 مهرماه جهت صدور روایداد زائران به کربلای معلا در کشور عراق در ساری مستقر شده است. 
 
مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر سه هزار ویزای مشتاقان حضور در اربعین حسینی در کربلای معلا در کشور عراق صادر شده است، تصریح کرد: هفت هزار و 500 مازندرانی تاکنون آمادگی خود را برای اعزام به کشور عراق در ایام ماه صفر اعلام کردند. 
 
ساداتی با بیان اینکه ویزای زائران گلستانی اعزامی به کربلای معلا و نجف اشرف در ساری صادر می‌شود، افزود: زائران برای اعزام به کربلای معلا با مراجعه به سامانه سماح به صورت اینترنتی ثبت نام کنند. 
 
مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه 230 کارگزار در دفاتر زیارتی نسبت به اعزام زائران اربعین حسینی در مازندران سازماندهی شدند، گفت: زائران از همراه بردن مواد مخدر خودداری کنند و لباس گرم و وسایل مورد نیاز اولیه با خود به همراه داشته باشند. 
 
ساداتی با بیان اینکه پارسال 43 هزار مازندرانی برای سفر اربعین حسینی به کربلای معلا اعزام شدند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این تعداد مشتاق امسال به 60 هزار نفر از استان برسد. 
 
وی با اعلام اینکه زائران برای حضور در اربعین حسینی در کربلای معلا بدون ویزا در مبادی مرزها مستقر نشوند، گفت: امسال قصد داریم همانند سال قبل، شور حسینی اربعین را از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی بیشتری صورت دهیم. 
 
مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران پس از زیارت اربعین در اطراف بین الحرمین تجمع نکنند، افزود: نخستین گروه هوایی زائران کربلای معلا برای اجتماع بزرگ عظیم حسینی در اربعین از مازندران هفتم آبان ماه به آن سرزمین مقدس اعزام و پایان اعزام اربعین 21 آبان خواهد بود. 
 
ساداتی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به پایان عملیات حج تمتع در مازندران با سپاس از باریتعالی، اظهار داشت: سه هزار و 500 مازندرانی امسال به حج تمتع مشرف و حاجی شدند که 53 درصد این افراد زنان و 47 درصد آنان مردان بودند. 
 
مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه اعزام زائران حج تمتع امسال از 27 مرداد بوده و بازگشت آنان در سوم مهرماه انجام شده است، تصریح کرد: حاجیان مازندرانی در قالب 24 کاروان به این سفر معنوی مشرف که بر اساس قضا و قدر الهی سه تن از زوار در این سفر معنوی از مازندران فوت کرده که پیکر یکی از زائران در مکه مکرمه به پیشنهاد خانواده آنان دفن شده و این افراد به دلیل کهولت سن به لقا خدا پیوستند. 
 
مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه 80 هزار زائر مازندرانی برای اعزام به حج تمتع در انتظار تشرف هستند، گفت: این افراد در سالهای 85 و 86 ثبت نام کردند و انشالله به این سفر معنوی اعزام می‌شوند. 
 
ساداتی با اشاره به اینکه عملیات حج عمره برای سالجاری هنوز آغاز نشده است، تصریح کرد: 400 هزار نفر در استان دارای فیش ثبت نامی حج بوده که خواستار اعزام به عمره مفرده هستند. 
 
وی در ادامه از اعزام 15 هزار نفر طی شش ماهه نخست امسال به کربلای معلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا خبر داد و افزود: 11 هزار و 500 نفر از این تعداد از طریق هوایی به کربلای معلا اعزام شدند. 






منبع : شمال نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار