دادگاهی در ترکیه یک خبرنگار روزنامه «وال‌استریت ژورنال» آمریکا را به دو سال زندان محکوم کرده است.
کد خبر: ۵۰۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 11 October 2017
به گزارش تابناک : تنش میان آمریکا و ترکیه بعد از قطع صدور ویزا تشدید یافته است. دادگاه ترکیه علیه یک روزنامه‌نگار آمریکایی به اتهام «تبلیغ» به نفع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)‏، حکم غیابی  دو سال  زندان صادر کرده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال، عصر دیروز در گزارشی، با اعلام این خبر، نوشت که «آیلا البیرق» روزنامه‌نگار آن در حال حاضر در شهر «نیویورک» به‌سر می‌برد و به‌زودی روند قضایی برای اعتراض به این حکم را آغاز خواهد کرد.

گاردین با اعلام این‌که محکومیت روزنامه‌نگار آن به دلیل «گزارشی متوزان» درباره حملات فزاینده آنکارا به روزنامه‌نگاران بوده است، متذکر شد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و دولت وی نسبت به وخیم شدن آزادی‌های رسانه‌ای در ترکیه آگاه باشند.

«جرارد بیکر» سردبیر این روزنامه در واکنش به بازداشت البیرق، گفت: «این اتهام جنایی، بی‌اساس و نادرست است و حکم صادر شده برای گزارش متوازن این روزنامه‌نگار وال‌استریت ژورنال نامتناسب است.»

این اقدام دادگاه ترکیه علیه روزنامه‌‌نگار آمریکایی در شرایطی انجام شد که روابط این دو کشور طی چند روز اخیر در مسیر تنش پیش می‌رود. شنبه گذشته در واکنش به بازداشت «متین توپوز» کارمند محلی سرکنسولگری آمریکا در استانبول،‌ سفارت آمریکا صدور ویزا برای شهروندان ترکیه را به حالت تعلیق درآورد. ترکیه نیز اقدامی مشابه انجام داد. توپوز به اتهام همکاری با جنبش فتح الله گولن بازداشت شد.





منبع : اسکای نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار