نخست‌وزیر انگلیس طی گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا، تأکید کرده که انگلیس به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) متعهد است.
کد خبر: ۵۰۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 11 October 2017
به گزارش تابناک : «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بار دیگر بر تعهد انگلیس به پایبندی به توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و گروه 1+5 در سال 2015، تأکید کرده است.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر در گفت‌وگوی خود با دونالد ترامپ بر تعهد مستحکم انگلیس به همراه متحدان اروپایی در قبال توافق (هسته‌ای با ایران ) تاکید کرد.»

این بیانیه افزود: «ترزا می همچنین بر اهمیت نظارت دقیق و اجرای درست توافق هسته‌ای تاکید کرده است.»

طبق این بیانیه، دونالد ترامپ و ترزا می در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کرده‌اند تا پیش از اعلام نظر رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص پایبندی ایران به برجام، تیم‌های دو کشور با یکدیگر در تماس باشند.

این گفت‌وگو در حالی صورت گرفته که طبق اعلام سخنگوی کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خود را درخصوص استراتژی کلی درقبال ایران گرفته است و قرار است طی چند روز آینده، آن را اعلام کند.

طبق گفته مقام‌های آمریکایی، وی در مهلت تعیین‌شده در روز 15 اکتبر اعلام خواهد کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبود است.

در حالی‌که رهبران کشورهای اروپایی درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای متفق‌القول هستند، نگرانی خود را از خروج احتمالی آمریکا از این توافق اعلام کرده‌اند.






منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار