مدیر کل دامپزشکی مازندران
توصیه ما به مردم این است که از خریدن مرغ زنده و همچنین ذبح انواع طیور در منازل و معابر عمومی جداً خودداری کنند و بمنظور تامین سلامت خود و خانواده، مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی با بسته بندی بهداشتی تهیه کنند.
کد خبر: ۵۰۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 10 October 2017

به گزارش تابناک مازندران ، مرغداران واحد‌های صنعتی و پرورش دهندگان طیور بومی و روستایی در مازندران با توجه به در پیش بودن فصل سرما، اقدامات لازم بهداشتی و قرنطینه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران به مرغداران هشدار داد تا با فرا رسیدن فصل سرما و احتمال بروز برخی از بیماری‌های تنفسی در پرندگان ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.
 
وی افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماری‌های مخاطره آمیز در جمعیت طیور صنعتی استان جلوگیری از فروش مرغ زنده در سطح شهر‌ها است که انتظار می‌رود کارگروه‌های تخصصی در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران تشکیل و با عوامل زنده فروشی انواع طیور در بازارچه‌های سنتی و هفتگی برای تامین سلامت عمومی جامعه و همچنین سلامت مصرف کنندگان، برخورد قانونی شود.
 
رضوانی گفت: جلوگیری از ورود وسایل نقلیه غیر ضروری و افراد متفرقه به داخل محوطه مرغداری‌ها و یا در صورت نیاز ضدعفونی کردن آن‌ها در محل ورودی واحد مرغداری می‌تواند یکی از اقدامات پیشگیرانه مدیریت واحد برای جلوگیری از بروز و شیوع برخی از این بیماری‌ها در گله باشد.
 
مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: مدیریت واحد‌های پرورش باید برای جلوگیری از ورود و تماس سایر پرندگان، کلیه منافذ و دریچه‌های ورود پرندگان آزاد پرواز به داخل سالن مرغداری و انبار دان را مسدود کنند.
 
وی از مرغداران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی موارد را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع داده تا اقدامات بهداشتی لازم در جهت جلوگیری از انتشار این بیماری‌ها در جمعیت طیور بومی و صنعتی به عمل آید.
 
مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: توصیه ما به مردم این است که از خریدن مرغ زنده و همچنین ذبح انواع طیور در منازل و معابر عمومی جداً خودداری کنند و بمنظور تامین سلامت خود و خانواده، مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی با بسته بندی بهداشتی تهیه کنند.
 
وی افزود: بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد ضمن ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر، عرضه هر گونه طیور زنده در بازار‌های سنتی، محلی و هفتگی استان تا اطلاع ثانونی ممنوع باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار