پلمپ بیش از 3 هزار واحد صنفی در مازندران
در حدود 290 هزار نفر در 6 ماهه نخست سال جاری با پلیس 110 مازندران تماس گرفتند و از خدمات ناجا بهره مند شدند.
کد خبر: ۵۰۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ 05 October 2017

به گزارش تابناک مازندران ، فرمانده انتظامی مازندران از پلمپ سه هزار و 700 واحد صنفی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت :این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش،  سید محمود میر فیضی در نشست با خبرنگاران در هفته نیروی انتظامی شعار این هفته را پلیس برای امنیت،امنیت برای همه عنوان کرد و اظهار داشت:نیروی انتظامی اصلی ترین نهاد  ایجاد امنیت در جامعه است.

وی افزود:جلب اعتماد عمومی مردم، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش میزان احساس امنیت از اهداف ناجا در این هفته به شمار می آید.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: افزایش مقبولیت و مرجعیت ناجا در حوزه اجتماعی،ترویج فرهنگ عاشورایی با مضامین دینی، معرفی پلیس به‌عنوان پلیس دین‌دار، هوشمند و حرفه‌ای ازجمله اهداف و دستاوردهای پلیس است.

وی تعامل با رسانه‌های جمعی را برای افزایش احساس امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف و برنامه ها ی ناجا اعلام کرد.

میرفیضی افزود: رعایت حقوق اجتماعی و تکلیف شهروندی، قانونمندی، مشارکت و پاسخگویی ازجمله شعارهای هفته ناجا است که پلیس بر اساس این شعاربرنامه های خود را هدف گذاری می کند.

وی گفت:حدود 290 هزار نفر در 6 ماهه نخست سال جاری با پلیس 110 تماس گرفتند و از خدمات ناجا بهره مند شدند.

میر فیضی با بیان اینکه پلیس اصلی‌ترین نهاد متولی امنیت در جامعه است افزود: برای رسیدن به پلیس درتراز انقلاب و تمدن اسلامی فاصله‌داریم و باید اقدامات زیادی انجام دهیم چرا که امنیت اصلی‌ترین نیازهای یک جامعه است و بزرگ‌ترین مشکل زمانی ایجاد می‌شود که مردم احساس امنیت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در ارتقای امنیت مشارکت داشته باشند از اجرای 130 برنامه در هفته ناجا در استان خبر داد.

 میر فیضی ،تقدیر از خانواده‌های ناجا، شرکت در نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه، برپایی چادرهای بهداشتی و سلامت و ویزیت رایگان، خدمات‌رسانی دریکی از روستاهای استان را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی برگزاری نمایشگاه فضای مجازی ،مراسم صبحگاه مشترک، مسابقات فرهنگی و ورزشی، حضور فرماندهان انتظامی در مراکز عمومی و مساجد با مردم ،تئاتر درمانی،جشنواره قرآنی و تجلیل از حافظان قرآن را از دیگر برنامه‌های هفته ناجا برشمرد.

وی به فعالیت بیش از 140 واحد صنفی در استان خبر داد و افزود: برگزاری همایش مشترک با اتحادیه‌های صنفی، برگزاری رزمایش اقتدار با حضور یگان‌های ویژه انتظامی، دیدار با امامان جمعه و تقدیر از منتخبان از دیگر برنامه‌های ناجا است.

فرمانده انتظامی مازندران به امنیت کشور در مرزهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر یک‌تن و 700 کیلوگرم کشف شد که این میزان  نسبت به مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

میرفیضی از دستگیری هشت هزار و 800 نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: 3 هزار و 900 نفر از این تعداد خرده فروش بوده اند.

وی ادامه داد: سه هزار و 500 معتاد در حوزه مواد مخدر جمع‌آوری شدند.

میرفیضی با اشاره به اجرای 4 هزار طرح در حوزه پاکسازی نقاط آلوده ،محورهای مواصلاتی و ارتقای امنیت اجتماعی گفت:این میزان نسبت به نیمه نخست سال گذشته 32 درصد افزایش داشته ایم.

وی با اعلام اینکه 6 درصد کاهش فوتی نسبت به مشابه سال گذشته داشته ایم ،گفت:13 درصد اعمال قانون در این حوزه انجام شده است.

میرفیضی به 34 فقره قتل در نیمه اول سال جاری در استان اشاره کرد و افزود:از این میزان 89 درصد کشف شده است.

وی از 951 مورد شکایت در حوزه کلاهبرداری خبر دارد و گفت:819 فقره پرونده در این مورد کشف و 432 نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود:در حوزه تصرف اراضی 19 پرونده ویژه زمین خواری کشف  و 578 متر مربع رفع تصرف شده است.

وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف را 716 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:مساحت رفع اراضی نسبت به 6 ماهه سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

میرفیضی با اشاره به تشکیل یکهزارو 214 پرونده در حوزه قاچاق افزود:با اجرای 10 مرحله اجرای طرح 6 باند اصلی قاچاق متلاشی شدند که اموال ضبط شده قاچاق نسبت به مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

وی از افزایش 19 درصدی افزایش کشفیات در حوزه سرقت خبر دادو گفت: 74 درصد از سرقت های انجام شده منجر به کشف شده است.

میرفیضی با اشاره به تشکیل 637 فقره پرونده در پلیس فتا افزود: از این میزان پرونده 448 فقره معادل با 70 درصد کشف شده است.

وی ادامه داد:37 درصد از شکایت ها در حوزه نشر اکاذیب و هتک حیثیت،23 درصد جرائم مالی،مزاحمت اینترتی 13 درصد و کاهبرداری رایانه ای 8 درصد بوده است.

میرفیضی با اشاره به اقدامات فضای مجازی گفت:تاکنون 36 جلسه با 3 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برای جامعه هدف برگزار شده است و همچنین 13 هزارو 500 بروشور و کتابچه در این زمینه توزیع شده است.

وی از پلمپ سه هزار و 700 واحد صنفی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت :این میزان نسبت به مشابه سال گذشته  64 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد:9 هزار و 200 اخطاریه پلمپ با 85 درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته داشته ایم.

میرفیضی با بیان اینکه بیش از سه هزارو 100 نفر از مراکز مشاوره ناجا خدمات گرفتند،گفت:بیش از 11 هزار نفر به مراکز مشاوره ناجا مراجعه کردند که از این میزان 8 هزار نفر سازش کردند.

وی از تماس 40 هزار نفر به سامانه 197 نیروی انتظامی خبر داد و افزود: از این تعداد تماس 52 مورد تقدیر از فعالیت های ناجا بوده است.

فرمانده انتظامی با اعلام اینکه 296 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس داشته ایم ادامه داد:13 هزار پرونده نزاع فردی در 6 ماهه نخست امسال در مازندران تشکیل شده است.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار