بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان؛ از خرید و فروش طیور زنده و پرندگان مهاجر در بازارهای سنتی، محلی و هفتگی جلوگیری بعمل می آید.
کد خبر: ۴۹۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 25 September 2017

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی و توجه ویژه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی می تواند عامل مهمی در کاهش شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان محسوب شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دکتر سید حسین رضوانی افزود: بمنظور حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان  و کاهش تلفات در طیور بومی ؛ از خرید و فروش طیور زنده و پرندگان مهاجر در بازارهای سنتی، محلی و هفتگی جلوگیری بعمل آمده و با متخلفان بهداشتی به شدت برخورد قانونی می شود.
وی همکاری بیش از پیش مراجع قضایی، نیروی انتظامی، محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی استان را با دامپزشکی خواستار و تاکید کرد: در صورت همکاری و وجود همدلی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و استان را از نظر این بیماری پاک نگه داریم تا سرمایه گذاری در صنعت پرورش طیور در استان حفظ و با درایت، ضمن تولید اشتغال پایدار در این صنعت ، شعار سال 96 که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده تحقق یابد.
به گفته رضوانی  مقرر شد ضمن ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر، عرضه هر گونه طیور زنده در بازارهای سنتی، محلی و هفتگی استان تا اطلاع ثانونی ممنوع باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار