۱۰۰ هزار دانش‌آموز مازندران در زیر سقف‌های ناایمن مدارس سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند و خطر جانشان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۴۹۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 25 September 2017

به گزارش تابناک : زنگ آغاز سال تحصیلی در سه هزار و ۹۹۴ مدرسه استان به صدا درآمد و ۲۰ درصد این مدارس طبق آمارهای مسئولان غیر ایمن هستند.فرسودگی ۲۰ درصدی مدارس مازندران درحالی‌که است که اعتبارات برای بازسازی و نوسازی مدارس قدیمی و فرسوده قطره‌چکانی و ناچیز است و باید تلاش‌ها در این بخش بیشتر شود.

درحالی‌که که سه روز از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد، بااین‌وجود هنوز کلاسهای درسی وجود دارند که در شرایط کاملاً ناامن پذیرای دانش‌آموزان هستند و این بار نوبت به علی قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران رسید که از فرسوده بودن ۲۰ درصدی مدارس این استان خبر داد که با توجه به‌قرار داشتن در معرض خطر نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس فرسوده سطح استان مازندران مشغول به تحصیل هستند که در این راستا باید تخریب و بازسازی این امر به‌عنوان اولویت مهم آموزشی موردتوجه قرار گیرد

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس فرسوده سطح استان مازندران مشغول به تحصیل هستند که در این راستا باید تخریب و بازسازی این امر به‌عنوان اولویت مهم آموزشی موردتوجه قرار گیرد.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث، تعمیر و تجهیز مدارس در معرض خطر و فرسوده استان در نظر گرفته شد و با افزایش اعتبارات ملی در حوزه ارتقای فضای آموزشی به دنبال این هستیم بخش دانش‌آموزان را از خطرات احتمالی در این مدارس دور کنیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تحولات حوزه نظام آموزش تصریح کرد: بر اساس سیاست مقام معظم رهبری تحول در درون نظام آموزشی را در ۶ پیش روداریم که ازاین‌رو امیدواریم طبق سند تحول بنیادین امسال نیز همچون سال گذشته رویکرد بسیار خوبی را در بخش تحول درون خواهیم داشت.

قاسمی اضافه کرد: بیش از ۵۲۵ هزار نونهال و دانش‌آموز مازنی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید وارد کلاس درس شدند.

خطر در کمین ۱۰۰ هزار دانش آموز مازندران +عکس

فرسودگی برخی مدارس مازندران به حدی است که والدین دانش‌آموزان ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند: وقتی فرزندمان به مدرسه می‌رود تا موقع بازگشت آنان دچار اضطراب و نگرانی هستیم تا مبادا سقف کلاسی فروریزد یا دیواری بر سر فرزندانمان آوار شود.

درحالی‌که که یک‌چهارم مدارس مازندران فرسوده است، همزمان با مهر تحصیلی ۳۲ پروژه آموزشی در مازندران افتتاح شد تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های مازندران در حوزه آموزشی را جبران کند.

بهره برداری از ۲۰۷ کلاس درس جدید در مازندران

قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران بابیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید، می‌گوید: از این تعداد کلاس ۲۸ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید به فضاهای قبلی آموزشی مازندران اضافه شد و ۱۰۸ کلاس جدید در قالب ۱۴ طرح به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در شهرها و ۹۹ کلاس هم در قالب ۱۸ طرح با ۱۲ هزار مترمربع در مناطق روستایی آماده بهره‌برداری است.

خطر در کمین ۱۰۰ هزار دانش آموز مازندران +عکس

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران افزود: ۷۰ کلاس درس جدید استان بااعتبار دولتی ساخته شد وبقیه را خیرین ساخته‌اند و اعتبار هزینه شده برای ایجاد فضاهای آموزشی جدید ۳۲۰ میلیارد ریال است.

شیرزاد همچنین گفت:۱۳۰ طرح مدرسه‌سازی در مازندران درحال ساخت است که بیش از ۷۰ طرح مشارکت خیرین را به همراه دارد.

وی شمار مدارس و کلاس‌های درس تخریبی استان را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: مازندران بیش از چهار هزار مدرسه دولتی وغیردولتی با ۲۷ هزار کلاس درس دارد.

وضعیت مدارس فرسوده در مازندران جای نگرانی دارد و قبل از وقوع هرگونه حادثه باید برای آن چاره‌اندیشی کرد در غیر این صورت تخریب مدرسه به دلیل زلزله و یا بارندگی درزمانی که دانش‌آموز در کلاس درس حضور دارد می‌تواند خسارت غمبار و جبران‌ناپذیری را به وجود آورد.







منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار