معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت:بیش از 51 هزار نفر از معتادان تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند و 540 مرکز ترک اعتیاد در استان راه‌اندازی شده است
کد خبر: ۴۹۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 24 September 2017


به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علیرضا یونسی امروز در هشتمین جلسه شورای اداری مازندران که در سالن شماره یک با تسلیت سوگواری ماه محرم ،  با اشاره به پایان طرح سالم‌سازی سواحل در استان اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در سال جاری موجب شد تا تعداد غریق با توجه به افزایش تعداد مناطق خطرپذیر و اجرای 95 طرح سالم‌سازی، 21.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یابد.

وی تعداد غریق را 62 نفر اعلام کرد و افزود: از این میزان 24 نفر در مناطق غیرمجاز،24 نفر در محوطه ویلاها، پنج نفر در مناطق خارج از تحت پوشش و 9 نفر در محدوده شنای مجاز غرق‌شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری از کاهش غریق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این امر حاصل تلاش دستگاه هایی اجرایی در طرح سالمسازی دریا است.

وی با اشاره به طلاق به عنوان آسیب های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است نرخ متوسط طلاق در کشور را 2.3 در هزار نفر جمعیت و مازندران را 5 دهم در هزار نفر جمعیت اعلام کرد وافزود: امروز متوسط نرخ طلاق در استان از متوسط کشوری پایین‌تر است و میزان نرخ به دودهم کاهش‌یافته و در سال جاری 14 دهم درصد میزان طلاق کاهش داشته است.

یونسی به حوزه اعتیاد اشاره و اضافه کرد: بیش از 51 هزار نفر از معتادان تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند و 540 مرکز ترک اعتیاد در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان دستگیری معتادان در استان افزود: اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با اعتیاد در استان در دست اجرا است.

یونسی به حوزه پدافند غیرعامل اشاره و گفت: از ششم تا 12 آبان ماه به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است و باید نسبت به تشکیل ستاد پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان اقدام شود.

وی بابیان اینکه مازندران از استان‌هایی است که حضور اتباع بیگانه در آن ممنوع است گفت: در دولت یازدهم 23 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در استان دستگیر و طردشده‌اند.

یونسی مبارزه قاطعانه با فساد را از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم بیان کرد و ادامه داد: همه مدیران باید برنامه کاهش و پیشگیری فساد اداری را ظرف یک ماه آینده تهیه و برای استانداری ارسال کنند و یک نفر نماینده تام‌الاختیار نیز از این سازمان‌ها مشخص و به استانداری معرفی شود.

وی به طرح روستای نمونه در استان اشاره کرد و گفت: روستاهایی که با حداقل جمعیت 350 نفر که فاقد بیکار و اعتیاد باشند و اینکه بتوانند پسماند روستا را به خوبی مدیریت کنند از حمایت این طرح برخوردار می شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار