رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به قابلیت‌های بکر صنعتی و معدنی در استان، گفت: شرایط سرمایه‌گذاری صنعتی خارجی‌ها در مازندران فراهم شود.
کد خبر: ۴۹۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ 20 September 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید مجتبی رضوی امروز در نشست با سرمایه‌گذاران چینی و ایرانی اظهار داشت: قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران نسبت به بسیاری از استان‌های کشور بیشتر بوده و شرایط برای سرمایه‌گذاری کاملاً مهیا است.
 
وی آمادگی بخش خصوصی استان را جهت مساعدت به سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی در استان اعلام و بر اهمیت ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد.
 
رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه مازندران منابع زیادی دارد اما یکی از امتیازات بزرگی که این استان از آن برخوردار بوده، وجود فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی در استان است، افزود: دولت تلاش می‌کند تیمی را که موضوع سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند کاملاً با هم هماهنگ و عملیاتی شوند.
 
 وی بیان کرد: بزودی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی را به سرمایه‌گذاران معرفی و آن طرح‌ها را پشتیبانی خواهیم کرد.
 
تهمینه اسدی، کارشناس ارشد اداره کل اقتصادی استانداری مازندران نیز با برشمردن مزیت‌ها و ویژگی‌های استان از آمادگی کامل مدیران و مقامات مازندران برای سرمایه‌گذاری بیشتر در استان خبرداد.
 
وی افزود: منابع مادی و انسانی ویژه ای در استان داریم بنابراین بستر سرمایه‌گذاری در این منطقه بخوبی فراهم است.
 
پرویزخالقی، معاون مدیرکل اقتصادی و دارایی مازندران نیز گفت: در حال حاضر معافیت‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند با ارائه گزارش و صورتحساب حسابرسی شده به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران کل سود و سرمایه خود را از کشور خارج کند و حتی صددرصد مالکیت را بنام خود در داخل ثبت کنند.
 
جهانگیر بای لاشکی، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به اینکه متولی سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت است، عنوان کرد: این سازمان تمامی مجوزها را از طریق مراجع و سازمان‌های ذیرط به انجام می‌رساند.
 
افتتاح مرکز فناوری‌های ایران و چین در مازندران
 
فـرشید کچولی زاده، سرمایه گذار ایرانی مقیم چین نیز با بیان اینکه می‌توانیم شرکای خارجی چینی را به سرمایه‌گذاران ایرانی معرفی کنیم و امکان انتقال تکنولوژی روز دنیا را داریم، گفت: در تلاش هستیم مرکز فناوری‌های ایران و چین را در مازندران افتتاح کنیم.
 
وی افزود: قصد داریم طرح‌های سرمایه‌گذاری را به‌شکل مورد نظر سرمایه‌گذاران چینی به آنها بشناسانیم.
 
کچولی‌زاده تضمین برگشت سرمایه را برای سرمایه‌گذاران یک اصل خواند و توجه به خواسته‌های سرمایه‌گذاران و تشویق و ترغیب آنان را مورد تاکید قرار داد.
 
داودی سرمایه گذار ایرانی که قصد احداث واحد تولیدی با فناوری روز و با ر اشتغال را در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دارد، خواستار پشتیبانی کامل سازمان‌های ذیربط برای تحقق این سرمایه‌گذاری شد.
 
وی گفت: به مزیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی مازندران اذعان دارم اما در مرحله تولید نیازمند حمایت جدی ادارات و نهادی مربوطه منجمله دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار