رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل، از برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس مازندران به میزبانی این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۴۹۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 19 September 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، امیر امیرنیا درجمع خبرنگاران، زمان برگزاری این جشنواره را  7 دی ماه امسال اعلام کرد وگفت: فرخوان ارسال آثار برای شرکت دراین جشنواره از 25 شهریورماه آغاز شده وعلاقمندان می توان تا 30 آبان ماه آثار خود را به سایت این جشنواره به نشانی " جشنواره ملی عکس مازندران" سایتwww.photo-festival.ir  ارسال کنند.
وی با بیان اینکه این جشنواره یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی این شهرستان است که با همکاری بخش خصوصی در راستای هویت بخشی به این هنر برگزار می شود، اضافه کرد: ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی آمل این توان را دارد که با تداوم برگزاری این جشنواره در سال های آینده، این جشنواره را درحد بین المللی نیز برگزار کند.
دبیربرگزاری جشنواره ملی عکس مازندران هم دراین نشست گفت، معرفی مکان های زیبا و زشت در سطح استان ، شناسایی و معرفی فضاهایی که دارای قابلیت های بالا در تبدیل شدن به مکان هایی که قابلیت گردشگری دارد و  تبدیل شدن به اماکن با جذابیتهای توریستی شناسایی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
حسین بخشی، محورهای این جشنواره را نیز شامل " آداب و رسوم و آیین ها، چشم انداز های شهری( بازارهای سنتی ، صنایع دستی،  و پیشه ها ) ، محیط زیست، اماکن تاریخی وچشم انداز های طبیعی بیان کرد وافزود: با توجه به قابلیت های بالای زیبایی ، مناطق گردشگری وآیین های قدیمی وسنتی در مازندران ونیز گردشگرپذیربودن استان، نیازمند شناسایی مناطق زیبا و رفع نقاط ضعف این استان برای ارائه بهتر خدمات به گردشگران است وازهمین رو ثبت تصاویر از طریق عکاسان استان و سراسر کشور که به نوعی با مازندران و مناطق مختلف این استان آشنایی دارند می تواند پتانسیل های این استان سر سبز را به همه گردشگران معرفی نمایند.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه در روزهای 7 تا 17 دیماه در گالری کاملا مجهز واستاندارد " دیدی" ایزدشهر به نمایش گذاشته خواهد.
 
دبیراجرایی نخستین جشنواره ملی عکس مازندران هم دراین نشست گفت، که شرکت تمامی هنرمندان و علاقه مندان عکاس در این جشنواره آزاد است وهر فرد می تواند تنها 3 عکس رنگی وسیاه وسفید به سالهای 92 تا 96 را برای شرکت دراین جشنواره ارسال کند.
ناصرشاکری، با بیان اینکه عکس های گرفته شده فقط باید از موقعیت مازندران و بدون دست کاری ویا ابزارهای گرافیکی شده باشد، افزود: آثاری که استانداردهای کیفی مناسب جهت چاپ را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف خواهند شد.
وی، زمان داوری آثار ارسال شده را 7 تا 9 آذرماه بیان کرد وادامه داد، به جهت اهمیت وحساسیت های موجود درجشنواره ها از داوران استانهای دیگر که تجربه چندین جشنواره ملی وبین المللی را دارند، بکارگیری خواهد شد.
وی افزود، که به نفر برتر این جشنواره چهارمیلیون، نفر دوم سه و نفر سوم نیز دو میلیون تومان جایزه نفدی اهداء خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار