سخنگوی دستگاه قضایی استان مازندران گفت: با صدور حکم دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر حکم تخریب ۱۲ منزل در روستای میارکلای شهرستان سوادکوه شمالی به اجرا در آمد.
کد خبر: ۴۹۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 19 September 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه شمالی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: روستای میارکلا در کنار چند روستای دیگر منطقه در زمان احداث سد البرز جهت آبگیری جزء روستاهایی بود که زیر آب می‌رفت.
 
وی افزود: در این راستا بیش از 80 نفر از اهالی، اراضی و خانه‌های خود را به شرکت آب منطقه ای واگذار کردند و از سال 1375 تا 1383 عملیات ارزیابی و تملک انجام و قیمت خانه‌ها و اراضی مشخص شده است.
 
این مقام قضایی تاکید کرد: پول این منازل و اراضی چندین سال پیش، توسط دولت به مالکان پرداخت شده و امروز دولت قصد تصرف ملک خود را دارد.
 
سخنگوی دادگستری کل استان مازندران افزود: در این خصوص 12 خانه روستایی که از چندین سال پیش و پس از واگذاری هیچگونه تعمیراتی نداشته و اکثراً چوبی و گلی هستند، با اجرای حکم قضایی، تخریب شدند.
 
جعفری تصریح کرد: تخریب صورت گرفته با بحث تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کاملاً متفاوت بوده و حکم تخریب فوق الذکر با توجه به دریافت وجه خانه توسط مالک و لزوم انجام تخلیه، پس از صدور رای دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر اجرایی شده است.
 
وی یادآور شد: در واقع شرکت آب منطقه ای نسبت به تخریب املاک خود که سال‌ها پیش خریداری کرده و چندین سال جهت تخلیه به مالکان سابق فرصت داده بود، اقدام کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار