معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دو هزار بهورز در استان مازندران فعال هستند، اظهارکرد: از این تعداد 250 بهورز در ساری فعالیت می کنند.
کد خبر: ۴۹۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 19 September 2017
به گزارش تابناک : نادر آهنگر بعدازظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از بهورزان مرکز استان با اشاره به جذب 255 بهورز در سال جاری، افزود: آموزش بهورزان کاربردی تر از دیگر گروه های پزشکی است و متناسب با گروه هدف آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گذشته بیماری های واگیر همچون مالاریا و سل شایع بوده است، گفت: به دلیل عدم امکانات لازم بسیاری از مادران باردار فوت می کردند.
آهنگر با بیان اینکه مرگ مادران باردار از 140 درصد هزار به 40 درصد هزار درکشور رسیده است، بیان کرد: در برخی از سال ها در مازندران این رقم به صفر رسیده است.
وی با بیان اینکه ابعاد جسمی، اجتماعی و روانی سلامت حد و مرزی ندارد، افزود: بیش از 52 شاخص اجتماعی – محیطی با سلامت مرتبط دارند.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سلامت محور توسعه است، گفت: سیاست دولت این است که به حوزه سلامت در همه ابعاد توجه ویژه شود.
آهنگر به اقدام دولت در حوزه بیمه ای اشاره کرد و افزود،: امروز مردم نباید دغدغه بیمه ای داشته باشند و بهورزان باید در بیمه تکمیلی افراد بی بضاعت در روستاها تلاش کنند.
در پایان از بهورزان شهرستان ساری تشکر و قدردانی شد.
 
 
 
 
 
منبع : مهر 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار