'وانگ یی' وزیر خارجه چین با 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.
کد خبر: ۴۹۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 19 September 2017
به گزارش تابناک : 'وانگ یی' در این دیدار ابراز امیدواری کرد سازمان ملل در جهان مملو از ابهامات فراوان امروز، نقش مهمتری نسبت به گذشته ایفا کند.
به گزارش این رسانه به نقل از وزیر خارجه چین، دبیرکل سازمان ملل در این دیدار از ایده‌های 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین از جمله 'جامعه با سرنوشت مشترک'، 'اقتصاد با درهای باز' و 'توازن مجدد در روند جهانی شدن اقتصاد' قدردانی کرد.
وانگ یی همچنین بر آمادگی چین برای تقویت همکاری با سازمان ملل، دفاع از منشور سازمان ملل، ادامه روند چندجانبه‌گرایی، تقویت پشتیبانی از مسایل مربوط به توسعه، ارتقا کارایی عملیات صلح بانی سازمان ملل و مقابله با چالش های گوناگون جهانی تاکید کرد.
'آنتونیو گوترس' نیز در این دیدار ضمن ستایش از جایگاه و نفوذ چین در مسایل جهان و نقش پیشتازانه چین در عملیات صلحبانی، مسایل داغ جهان، مقابله با تغییرات اقلیمی و اجرای روند توسعه 2030، آمادگی سازمان ملل به تقویت همکاری با چین برای حل مسایل جهانی را اعلام کرد.
دبیرکل سازمان ملل همچنین ابراز امیدواری کرد چین با استفاده از نفوذ خود در حل مساله ایالت راخین میانمار نقش شایانی ایفا کند.
هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه گذشته با سخنرانی افتتاحیه رئیس مجمع و دبیرکل سازمان ملل در نیویورک آغاز شد.
بسیاری از رهبران ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در این نشست سالانه شرکت می کنند.
سخنرانی‌های رهبران کشورهای عضو از روز گذشته، دوشنبه آغاز شده است.
در حاشیه مجمع عمومی ده‌ها دیدار و جلسات دو جانبه و چند جانبه بین رهبران کشورهای مختلف برگزار می شود.





منبع : خبرگزاری شینهوا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار