مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در بیشتر مساجد به اسم یاد یاران برنامه‌ای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نقش عاشورایی زنان و کارنامه کتاب نقش زنان در حل تحریر است و البته کتاب خاطرات زنان مازندران با نام «کوثر» در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری رونمایی و تقدیم زنان شهید مازندران شده است.
کد خبر: ۴۹۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 19 September 2017

به گزارش تابناک : سردار عبدالله ملکی  در  نشست خبری که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: میراث دفاع مقدس این است که دفاع مقدس دفاعی عاشورایی است و انقلاب اسلامی توسط عاشورا بیمه شده و سند آن را دفاع مقدس تصویب کرد، از این‌رو هر ساله با گرامی‌داشت فرهنگ و مکتب عاشورایی دفاع مقدس را نهادینه می‌کنیم.

وی افزود: بیش از 188 هزار نفر از نیروهای مسلح و مردم جان خود را تقدیم کردند تا اسلام حفظ شود و در کنار آن تفکر عاشورایی زنده بماند تا جایی که این‌گونه پس از گذشت سال‌ها هیچ دشمنی نمی‌تواند به دفاع مقدس چپ نگاه کند و دفاع مقدس با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: شهید حججی که متولد سال 71 است با اقتدار وارد قتلگاه می‌شود و بدون خم آوردن به ابروی خود در راه انقلاب سر می‌دهد،همه شهدا چه نظامی و چه غیر نظامی این درس را نسل به نسل انتقال داده‌اند.

این مسؤول با اشاره به اینکه هر کشور و تاریخ برنامه‌های خاص خود را دارد، گفت: کشور ما نیز در برابر خصم جهانی و جنگ بین‌المللی در برابر 42 کشور و اینکه در جنگ با عراق با اینکه دو قدرت غرب و شرق حمایت‌گر عراق بودند اما ایران با دست خالی و همت بلند در مقابل آنها ایستاده و بر آنها پیروز شد.

ملکی ادامه داد: این فرهنگ به جوانان علوی سوریه و شیعه عراقی منتقل شده تا جایی که در حال حاضر در مقابل داعشی‌ها فرزندان نامشروع استکبار ایستادند و آنها را به سیاه‌چاله می‌اندازند.

وی ادامه داد: این سند مهم باید بازگو شود و باید با آموزه‎های دینی و عاشورایی عجین شود و جنبش‌های اسلامی که در سطح جهان رخ می‌دهند نگاه عاشورایی داشته باشند؛ همان‌گونه که انقلاب ما توسط آن بیمه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: در روز جمعه 31 شهریورماه سال‌جاری مقارن با روز نخست محرم با شعار «من انقلابی‌ام»، برنامه‌های خاصی در هفته دفاع مقدس داریم که روز جمعه به روز معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت نام‌گذاری شده است.

این مسؤول ادامه داد: روز شنبه روز علم و فناوری جوانان و سربازان، روز یکشنبه نیز به‌نام ولایت‌مداری، همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه، روز دوشنبه به نام روز اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پیشینیان و اصناف،روز سه‌شنبه نیز روز بصیرت‌افزایی، دشمن‎شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی و روز چهارشنبه روز رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه‌های صبر و مقاومت نام‌گذاری شده است.

ملکی گفت: روز پنج‎شنبه نیز به‎نام شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و روز جمعه نیز به‌نام روز فرماندهان، شهرت‌آوران و حماسه آفرینان نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با 15 کمیته برای برگزاری حدود 5 هزار برنامه در استانداری تشکیل شده است، افزود: کمیته‌های مختلف اعم از کمیته نیروهای مسلح با مسؤولیت ایثارگران و دبیری معاونت سپاه کربلا، کمیته سپاه و بسیج و معاونت فرهنگی بع دبیری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کمیته فرهنگی و تبلیغات با دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته اطلاع‌رسانی با دبیری صداو سیما و روابط عمومی سپاه کربلا، کمیته روحانیت با دبیری اداره اوقاف و کمیته امور بانوان نیز با مسؤولیت امور بانوان و خانواده استانداری مازندران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: کمیته کودکان و نوجوانان با دبیری اداره‌کل ورزش جوانان و کانون، کمیته دانش‌آموزی به دبیری اداره‌کل آموزش و پرورش، کمیته پیشکسوتان با دبیری جهاد کشاورزی، کمیته نظارت و هنری با دبیری حوزه هنری و کمیته دانشجویان نیز با دبیری دانشگاه مازندران تشکیل شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در بیشتر مساجد به اسم یاد یاران برنامه‌ای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نقش عاشورایی زنان و کارنامه کتاب نقش زنان در حل تحریر است و البته کتاب خاطرات زنان مازندران با نام «کوثر» در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری رونمایی و تقدیم زنان شهید مازندران شده است.

ملکی گفت: پیش از هفته دفاع مقدس نیز برنامه‎های انجام می‌شود که یکی از آنها در روز گذشته دیدار با آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و همچنین تقدیم گزارش کاری با همکاری وزارت دفاع نیز یکی دیگر از برنامه‌های اجراشده توسط این سازمان است.

وی بیان کرد: رژه نیروهای مسلح در بابل و مرکز استان توسط نیروی انتظامی برگزار می‌شود، سخنرانی و خطبه‌خوانی در طول هفته و تقدیر از سربازان نمونه در هفته دفاع مقدس برابر ابلاغ ستاد کل انجام می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: کمیته ایثارگران و پیشکسوتان نیز پیش‎بینی کردند تا دیدار با 500 خانواده شهید را داشته باشند، عطر فشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و شب شعر نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.






منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار