معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از احداث۸۰ خانه بهداشت تا پایان سال خبرداد و گفت: در سال ۹۴-۹۵ حدود ۷۰ واحد مرکز جامع سلامت روستایی احداث و تجهیز شده است.
کد خبر: ۴۹۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 18 September 2017
به گزارش تابناک : قاسم اویس ظهر دوشنبه در مراسم روز جهانی بهداشت محیط که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه یکی ازاقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم ایجاد زیر ساخت های مناسب در حوزه بهداشتی و در مانی است، اظهار کرد:  ۱۵۱ خانه بهداشت در سال ۹۳-۹۴احداث و تجهیز شده است.

اویس احداث ۱۲۰ واحد سلامت خدمات شهری را جزو برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد و افزود:   تلاش ما در سال ۹۳-۹۴ بهسازی مراکز بهداشتی بوده است که خوشبختانه بسیاری ازآن ها بهسازی شده است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان ، برون سپاری خدمات را یکی از اقدامات خوب در طرح تحول سلامت عنوان کرد وافزود: کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد ولی پیشانی کار سلامت، بهداشت محیط است بنابراین جذب نیروی انسانی در این حوزه به عنوان اولویت نخست تعیین شده است.

دکتر اویس افزود: در سال گذشته ۱۶۰ کارشناس بهداشت محیط و ۱۷۰ کارشناس محیط حرفه ای در برون سپاری جذب شده است.

محمد حسن ابدی، مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم کاهش مخاطرات و آلودگی های تهدید کننده سلامت مبتنی بر شواهد معتبر علمی را از سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و اظهارکرد: بر اساس قانون وزارت بهداشت مکلف به برخورد با متخلفان بهداشت عمومی است.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری، شناگاه های طبیعی و پسماندها جامد و مایع را اولویت اصلی مدیریت سلامت و محیط کار در مازندران است، گفت: در برنامه های مدیریت سلامت و محیط کار برنامه های آموزشی توانمند سازی برای بازرسان و جامعه دیده شده است.

ابدی با بیان اینکه در سال جاری باید ۶۰ برنامه و ۳۰۰ فعالیت در حوزه سلامت انجام شود، افزود: در حوزه سلامت کار نیز بالغ بر ۱۰۰ فعالیت در نظر گرفته شده است.

مدیر گروه سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان مازندران به راه اندازی سامانه مدیریت جامع بازرسی اشاره کرد و گفت: در سامانه سیب تکالیف متعددی به ویژه در حوزه بهداشت محیط روستایی، خدمات پزشک و بهورز دیده شده است.

وی با بیان اینکه میانگین تامین وسیله نقلیه در کشور به میزان ۷۰ ساعت در ماه برای هر بازرس است، ادامه داد: درحال حاضر این رقم در استان مازندران حدود ۳۰ ساعت است که برنامه ما ارتقای آن به ۸۰ ساعت است.

ابدی ایمنی آب آشامیدنی را اولویت اصلی بهداشت دانست و افزود: آزمایشگاه  بیو میکروبی در استان مازندران در همه شهرها به جز سه شهرفعال است که یکی از برنامه های ما راه اندازی این مراکز در مابقی شهر ها است.

وی به رتبه بندی مدارس غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: ۴۷۳ مدرسه غیرانتفاعی استان در حوزه بهداشتی رنبه بندی شدند.





منبع : ذاکرنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار