رئیس دانشگاه مازندران گفت: نمایشگاه ثابت و دائمی جامع کتاب با بیش از 3 هزار عنوان و 10 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران گشایش یافت.
کد خبر: ۴۹۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 18 September 2017
به گزارش تابناک : سیدخلاق میرنیا در حاشیه آئین بهره‌برداری از بوستان کتاب اندیشه دانشگاه مازندران در بابلسر هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و اظهار کرد: هم اکنون دانشگاه مازندران دارای بیش از 14 هزار دانشجو است که با راه‌اندازی این نمایشگاه، دانشجویان از 40 درصد تخفیف ویژه این دانشگاه برای خرید کتاب برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده این کتاب‌ها دارای مضامین فاخر فرهنگی و کتب درسی است، افزود: کتاب‌هایی با عنوان دا، من او، دختر شینا، آن 23 نفر، پایی که جا ماند و ... از جمله کتاب‌های مشهور و پرفروش سال است که در این نمایشگاه نیز موجود است.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به یکی دیگر از فضا‌های در دست بهره‌برداری دانشگاه، گفت: گالری هنر که به زودی افتتاح می‌شود، یکی دیگر از فضا‌هایی است که دانشجویان رشته‌های هنری ما می‌توانند تمام آثار خود را در آن به نمایش بگذارند.

میرنیا با بیان اینکه در این گالری می‌توان 270 قطعه هنری را نیز نمایش داد، تصریح کرد: این در حالی است که تا قبل از این، هر اثری که دانشجویان خلق می‌کردند یا در بایگانی ذخیره می‌شد یا از بین می‌رفت.

وی با تاکید بر اینکه این بخش می‌تواند به کتابخانه ما روح تازه‌ای بدهد و از این پتانسیل نیز باید استفاده کرد، بیان کرد: دانشگاه نیز از این کار حمایت می‌کند و می‌تواند هر ماه یک یا دو بار امکان مسابقه کتابخوانی با اهدای جایزه را فراهم کند تا با این کار‌ها دانشجویان را تشویق به حضور در کتابخانه و مطالعه کتاب کنیم.

رئیس بزرگترین مرکز آموزش عالی در مازندران گفت: در سیستم آموزشی امروز، از کتابخانه به عنوان یک مرکز یادگیری یاد شده است تا دانشجو بتواند به صورت سخت‌افزاری کتاب بخواند و به شکل نرم‌افزاری آن را تکمیل کند.

میرنیا با بیان اینکه اگر بتوانیم برای کتابخانه چنین کاربری را اثبات کنیم، می‌توانیم کتابخانه را از حالت رکود خارج کنیم، خاطرنشان کرد: ما ضعف زیادی در کتابخانه داریم که باید به تدریج آن را حل کنیم و با اراده قوی کتابخانه را از حالت رکودی و خمود خارج کنیم.

وی در پایان گفت: ما 3 هزار دانشجوی خوابگاهی داریم که اگر کتابخانه به صورت شبانه روز باز باشد، امکان مطالعه و استفاده از کتابخانه برای آن‌ها بیشتر است که ما پیگیر کار‌های آن هستیم و حمایت خود را از این طرح ادامه می‌دهیم تا حتی در روز‌های تعطیل هم مشغول به کار باشد و دانشگاه همه روزه فعالیت داشته باشد. اگر کتابخانه باز شود، آزمایشگاه‌های ما نیز همه روزه باز خواهد شد و من قول می‌دهم که حمایت خود را در انجام این کار دریغ نکنم.






منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار