تمام زنان جامعه ما فرهیخته‌اند و باید از این ظرفیت‌ها در جامعه استفاده بهینه صورت گیرد چرا که استفاده از توانایی و شیوه مدیریتی زنان می‌توان در تحقق شعار سال قدم‌های خوبی را برداشت
کد خبر: ۴۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ 14 September 2017
 بلاغ، نگاهی کوتاه به فعالیت‌های بانوان فرهیخته و کارآفرینان برتر استان مازندران می‌اندازیم که در همایش امید و اقتدار به میزبانی شهرستان گلوگاه برگزار شد که در این ارتباط باید دانست خصوصیات کارآفرینی جزء ویژگی‌هایی است که فرد را از افراد عادی جامعه متمایز می‌کند.
 
مریم شجاعی از سواد کوه شمالی اولین خانمی است که امتیاز سم فروشی در استان مازندران را دریافت کرد و اشتغالزایی و آموزش مستقیم به بیش از 100 زن از خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی و عامه مردم در زمینه کاشت و برداشت گیاهان دارویی را در کارنامه فعالیت خود دارد.
 
شهربانو صالحی یکی دیگر از بانوان مازندرانی اهل شهرستان قائمشهر می‌باشد، که سابقه 9 سال مدیر عاملی صندوق خرد دهکده سبز با عضویت 150 تن از بانوان مازندرانی را دارد؛ وی همچنین مدیر عامل شرکت تعاونی دهکده زیبای قائمشهر با عضویت هشت تن را در رزومه خود گنجانده و توانست با اخذ علامت تجاری و بسته بندی انواع میوه خشک اشتغالزایی مستقیم برای هفت نفر را بوجود آورده است.
 
رقیه فاتحی خانمی اهل بهشهر است که در راستای تهیه سبد کالا، جهیزیه عروس، درمان بیماران کم بضاعت، تهیه کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، ساخت و تعمیر مسکن فعالیت بسیاری دارد. این بانو، مدیرعامل موسسه خیریه حضرت زهرا(س) نیز هست و در همین راستا، کفالت 40 یتیم را در شهرستان بهشهر برعهده گرفته است.
 
ربابه طبقه آستانی، یک بانوی اهل شهرستان نکا می‌باشد، که در حوزه پرورش قارچ فعالیت می‌کند، او توانست تا کنون 227 تن قارچ تولید و برای 25 نفر به طور ثابت و برای 45 نفر دیگر نیز به صورت فصلی اشتغالزایی کند.
 
ساویس صلصالی، از شهرستان بابلسر که مدیرعامل کارگاه تولید قطعات پلیمری می‌باشد و برای تعداد چهار بانوی مازندرانی به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
 
برای اولین بار در شهرستان گلوگاه خانم آرزو خواجوی کار گفتار درمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی را در شهرستان راه‌اندازی نموده و اشتغالزایی برای 12 بانوی گلوگاهی را فراهم کرده است. ایشان 11 سال سابقه در حوزه توان‌بخشی معلولین زیر 15 سال را دارند، همچنین سمیرا کلبادی‌نژاد بانوی روشندل گلوگاهی، موسس کانون نابینایان شهرستان گلوگاه، فعالیت خود را جهت ارائه رایگان خدمات ویژه اعم از کارگاه‌های آموزشی، بیمه نابینایی، خدمات ورزشی و... در راستای رفاه نابینایان و کودکان استثنایی در گلوگاه شروع کرده و در حال خدمات رسانی است.
 
خانم بائو اهل شهرستان جویبار و مدیر کارخانه آبمیوه "تانجلا"، که با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان در شهرک صنعتی جویبار واحد تولیدی خود را تاسیس کرد و توانست با اشتغالزایی برای بانوان جویباری به عنوان یکی از زنان موفق در حوزه کارآفرینی بدرخشد.
 
از شهرستان بابل نیز خانم سیده هما موسوی مدیر عامل شرکت تعاونی آموزشی الله هنر بابل با 25 سال سابقه فعالیت و کار آفرینی در زمینه طراحی و دوخت و با اشتغالزایی 18 نفر از بانوان بابلی در شرکت تعاونی خود به عنوان یکی دیگر از بانوان موفق استان مازندران می‌باشد.
 
صغری روح الله‌پور از شهرستان میاندورود، کارآفرین نمونه در صنایع دستی و تولید پوشاک، زمینه اشتغال را برای 25 بانوی میاندوردی فراهم آورده است.
 
خانم مریم هادی‌پور نیز اهل ساری می‌باشد و با فعالیت در زمینه تولید پوشاک و اشتغالزایی برای بیش از 10 نفر به عنوان یکی از کار آفرینان نمونه ساروی معرفی شده است.
 
افسانه باوند یک بانوی اهل سوادکوه شمالی و یکی از فعالان اجتماعی در بخش حمایت از زنان بی سرپرست، بد سرپرست و مسئول حمایت از دانش آموزان بی سرپرست شهرستان خود می‌باشد، این بانوی سوادکوهی مدیر موسسه خیریه و عضو مجمع خیرین شهرستان خود می‌باشد.
 زنان توانمند بسیاری وجود دارند که باید از زنان و تلاش‌ها و زحمات آنان تقدیر به عمل آید‌.
 
تمام زنان جامعه ما فرهیخته‌اند و باید از این ظرفیت‌ها در جامعه استفاده بهینه صورت گیرد؛ چرا که با استفاده از توانایی و شیوه مدیریتی زنان می‌توان در محقق شدن شعار سال قدم‌های خوبی را برداشت.
 
زن مسلمان ایرانی با اولویت خانه‌داری و تلاش برای تربیت فرزندانی در تراز جامعه اسلامی، باید بتواند از فرصت‌های اضافه خود در جهت رفع نیازهای پیرامون خود دست به تولید و ارائه خدمات بزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار