مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: استفاده بهینه از بقاع متبرکه به عنوان مکان گردشگری و زیارتی به ویژه در شهرستانهای غرب مازندران که دارای شرایط فرهنگی و گردشگری هستند می‌تواند در ترویج اسلام، تشیع و آشنایی و ارتباط بیشتر با معارف دینی و قرآن تاثیرگذارتر باشد.
کد خبر: ۴۹۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 13 September 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز ۲۲ شهریو ماه در  دیدار با هیئت امناء امامزادگان شاخص شهرستان تنکابن، تعامل مردم با اداره اوقاف به ویژه در غرب مازندران را مناسب ارزیابی و اظهار کرد: در بسیاری از زمینه های اعتقادی به ویژه وقف، اجرای موقوفات و امور خیریه، مردم از مسئولان جلوتر بودند.
وی وقف را چشمه همیشه جاری نعمت و پل ارتباطی میان خدا و اهل بیت دانست و اشاره کرد: وقف معانی متنوعی داشته و حاصل آن باقیات و صالحات جاودان و کمک به نیازمندان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خدمات حاصل از محل موقوفات را احیای فرهنگ اهل و بیت و قرآن دانست و گفت: ساخت تکایا، حسینیه و مساجد متعدد و برگزاری مجالس قرآن ،عترت و اطعام مستمندان از دیگر فواید استفاده موقوفات است.
حیدری با جداکردن وقف به دو شاخه انتفاعی و منفعتی تصریح کرد: وقف انتفاعی دربرگیرنده مساجد تکایا و حسینه ها است و بخش منفعتی شامل خدمات متنوع حوزه وقف مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اجاره ساختمان‌ها، زمین‌های باغی و امثال آنها است که مورد استفاده عموم بوده و مردم از آن سود می‌برند.
وی با بیان ماهیت و وظایف اداره اوقاف و امورخیریه در وصول موقوفات، اجرای نیت واقفان، دریافت سند و شناسنامه و مشخص کردن محدوده های محل وقف افزود: وجود ۱۴ هزار موقوفه و هزار و ۲۲۲ بقاع متبرکه امامزادگان، نشانگر جایگاه مازندران به عنوان نخستین مرکز تشیع ایران اسلامی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بحث گردشگری اوقاف را جزء برنامه های در دست بررسی و اقدام این اداره عنوان و اظهار کرد: استفاده بهینه از بقاع متبرکه به عنوان مکان گردشگری و زیارتی به ویژه در شهرستان های غرب مازندران که دارای شرایط فرهنگی و گردشگری هستند می ‎ تواند در ترویج اسلام، تشیع و آشنایی و ارتباط بیشتر با معارف دینی و قرآن تاثیرگذارتر باشد.
حیدری با اشاره به اینکه امروزه جایگاه وقف با گذشته متفاوت بوده و دیگر نیازهای خوراکی مدنظر نیست، خاطرنشان کرد: زمینه های متعدد دیگری مانند بیماری ‎ های صعب ‎ العلاج، دارو و درمان، ازدواج و خانواده های بدسرپرست برای حضور واقفان و امر وقف وجود داشته که مردم با مشارکت در آنها می توانند علاوه بر ماندگار کردن نام و یاد خود در اذهان، خانه آخرت خود را هر چه بیشتر آباد کنند.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار